Flygelmickning
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
- Kontakt:
Flygelmickning
Vad rekomenderar ni för mikrofon till en flygel, jag har provat 2st AKG C391 & 2st RÖDE NT5 men jag har inte varit nöjd med resultatet.
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
När det e flygel som ska mikas när det e mycket omgivnings ljud så rukar jag tejpa upp två tryckzons mikar i locket på flyglen. Då kan jag hålla locket stägnt. Beta91 funkar utmärkt. Mikarna ska vara över strängarna och inte hammarna. Är det lite mer tyst mljö så blir det med halvöppet lock och två stormembranare eller någon annan kondingmik över strängarna. Då får man lite mer av instrumentets klang.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
-
Mikael Thieme
- PAR-64

- Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
-
Mikael Thieme
- PAR-64

-
Per Johanson
- PAR-64

- Eric Hising
- PAR-36

- Kontakt:
-
Göran Larsson
- PAR-20

- Presentation: "Faan vi arbetar inte, vi spelar musik!!!" - Punkrockaren Trindeman Lindeman
Hej Daniel
Det bästa som finns alla kategorier är AMTs M40, en specialmick för flygel!
Mer info på http://www.appliedmic.com/
Säljs bla av www.windcorp.se
Det bästa som finns alla kategorier är AMTs M40, en specialmick för flygel!
Mer info på http://www.appliedmic.com/
Säljs bla av www.windcorp.se
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Göran Larsson
- PAR-20

- Presentation: "Faan vi arbetar inte, vi spelar musik!!!" - Punkrockaren Trindeman Lindeman
- Eric Hising
- PAR-36

- Kontakt:
Göran Larsson skrev:Eric:
Där kör vi, på landets bästa jazzställe Flamman P&D i Linköping, med två st konding på klämfäste och svanhals uppifrån, strax ovanför klubborna, och med locket tillbakalagt bara med lite öppning så att kablarna kommer ut nånstans. Och i vårt fall är konding = CM2or
Ja, den lösningen har jag även använt med framgång.
Hmmm... landets bästa Jazzställe Flamman..... Jag vill nog hävda att JazzStudion i Umeå sneglar till bästa jazzställe. Men men... det var inte det som var topic. Ja, ja... Fasching och Village är ju oxå hyggliga klubbar. Har tyvärr inte varit på Flamman.
/Eric
-
Mikael Thieme
- PAR-64

-
Göran Larsson
- PAR-20

Men pojar, nu spårar ju tråden ur igen...
Som ni förstår är jag VÄLDIGT partisk!
Eric: Vi har haft förmånen att jobba med din kollega Daniel på ett minst sagt mysko, men ruggigt lyckat, utegig på vår veranda med Deportees en sommarkväll för ett par år sen. Hälsa gärna!
/Göran
www.flamman.org
Som ni förstår är jag VÄLDIGT partisk!
Eric: Vi har haft förmånen att jobba med din kollega Daniel på ett minst sagt mysko, men ruggigt lyckat, utegig på vår veranda med Deportees en sommarkväll för ett par år sen. Hälsa gärna!
/Göran
www.flamman.org
- Eric Hising
- PAR-36

- Kontakt:
-
Per Johanson
- PAR-64

Vart är det brötigt någonstans? Vid flygeln och trummorna men inte vid basen?Eric Rönnlund skrev:Tänk er att situationen är lokalt brökigt jazzband.
/Eric.
Upright piano... Elpiano är väl lösningen då eller? Allvarligt talat så är det rätt lurigt att få till ett piano på acceptabelt sätt tycker jag.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
- Kontakt:
Att tejpa 2 mikrofoner i locket verkar som en smidig lösning, men får ni tejpa fast saker på instrumenten? Jag har en kund som har en flygel som är ca 1år, skulle jag tejpa fast en mik i locket så var det nog sista jobbet jag gjorde åt dom. Nog om det.
AMT M40 verkar intressant, fungerar den med stängt lock och kan man anväda den på ett vanligt piano?
AMT M40 verkar intressant, fungerar den med stängt lock och kan man anväda den på ett vanligt piano?
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jo det e lugnt och tejpa under locket på en flygel om man använder en tejp som inte ger några spår efter sig. Svart Tesa gaffa använder jag till det. Och jag tejpar ofta i locket på en 9fots steinway med ett värde på över miljonen.Daniel Hedman skrev:Att tejpa 2 mikrofoner i locket verkar som en smidig lösning, men får ni tejpa fast saker på instrumenten? Jag har en kund som har en flygel som är ca 1år, skulle jag tejpa fast en mik i locket så var det nog sista jobbet jag gjorde åt dom. Nog om det.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Mikael Thieme
- PAR-64

- Eric Hising
- PAR-36

- Kontakt:
Sant. Det är ju en helt lysande mikrofon. Vill ha alldeles för många.Mikael Thieme skrev:Vid närmare eftertanke föreslår jag en 4011 eller två till i princip allt, någonsin.Mikael Thieme skrev:Instämmer med Eric, två 4011 på lagom avstånd.
När jag åkte mycket Sofia Källgren så hade hon själv köpt en 4011 som hon körde till sin egen vokal. Ja... med puffskydd.
/Eric