Tjena !
Läste någonstans att man använde JBL BX218-basar i Borlänge i somras. Någon som har info/bilder på dessa lådor?
Mvh Ragge
JBL BX218
- Ragge Lundmark
- Rookie

- Presentation: Jag heter Ragnar Lundmark och är född och uppväxt i Jokkmokk men bor sedan 1985 i Umeå. Har hållit på med musik och ljudteknik i över 30 år. Driver sen några år tillbaka en liten ljudfirma vid sidan om mitt ordinarie arbete.
JBL BX218
Ragge Lundmark
SoundEvent - "bra ljud & hör sen"
- Jonas Wåhlström
- PAR-30

- Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.
Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se - Ort: Linköping
- Kontakt:
Re: JBL BX218
Låter som att det är något hemma bygge.
-
Magnus Gustafsson
- PAR-56

- Presentation: __________________________________________________
- Henrik Elamson
- PAR-20

- Kontakt:
Jepp, den där lådan är en konstruktion som Morgan Forsenius filurade ut. Egentligen optimerad för JBL 2241, men de flesta har använt 2242 eller 2243 på senare år. Dyra element för vad de presterar men låter förbaskat bra. Lådan gör egentligen en liten "puckel" med 2242:an innan den rullar av nedåt pga av att den inte är riktigt optimal, men i de flesta fall är det bara till fördel. Vi driver 12 st sådana lådor med 6 st Crown MA-3600, mycket ljudtryck för pengarna.
http://fantasticsound.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Magnus Gustafsson
- PAR-56

- Presentation: __________________________________________________
Nu blev jag lite snurrig om vad du menar egentligen...?Henrik Elamson skrev: Dyra element för vad de presterar men låter förbaskat bra.
Menar du att de är förbaskat bra men är dyra?
/M
- Rookie

- Presentation: Jag heter Ragnar Lundmark och är född och uppväxt i Jokkmokk men bor sedan 1985 i Umeå. Har hållit på med musik och ljudteknik i över 30 år. Driver sen några år tillbaka en liten ljudfirma vid sidan om mitt ordinarie arbete.
Tack för upplysningarna! Misstänkte själv att det var nån Septon-konstruktion.
Mvh Ragge
Mvh Ragge
Ragge Lundmark