Försäkringsbolag

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Anton Jonsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 16:31
Ort: Mariestad

Försäkringsbolag

Inlägg av Anton Jonsson »

Jag letar just nu efter nytt försäkringsbolag, vilket verkar enklare sagt än gjort..

Så, vilka försäkringsbolag använder ni? Försäkrar dom stöld ur bil och ute på eventen osv?

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Försäkringsbolag

Inlägg av Johan Fälth »

Vi har länsförsäkringar, dom funkar mycket bra...
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
David Klämberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: mån 07 nov 2005, 17:22
Presentation: HaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddå!
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Försäkringsbolag

Inlägg av David Klämberg »

Försäkring på riktigt:
https://www.alandia.com/marine-insuranc ... -liability" onclick="window.open(this.href);return false;
För vår del täcker de allt utom stöld ur trailern om den står lastad hemma på gården.
Bönder gör på Bönders vis!

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Försäkringsbolag

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag kör med Trygghansa
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

P-J Jansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 27 aug 2012, 22:14
Presentation: Frilansande video och ljustekniker. Ägare av Panvideo Sverige AB som är Sverigedistrubitör av coolux's Pandoras box media servrar och ägare av P-J Ljus & Ljud AB som hyr ut teknik och tekniker till teatrar, event, företag och privatpersoner.

Försäkringsbolag

Inlägg av P-J Jansson »

Hej!
Jag har Länsförsäkringar, där har jag en extra försäkring som täcker stöld ur bil på värden upp till 1 miljon. Den kostar dock typ 30000 per år... Men jag har haft nytta av den en gång på 6 år och det har fortfarande lönat sig :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Pehr Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 40
Blev medlem: lör 10 nov 2018, 19:24
Presentation: Har arbetat som DJ och med scen-, ljud- och ljusteknik i alldeles för många år. Det är en hobby som aldrig slutar att gå över styr.
Ort: Göteborg

Re: Försäkringsbolag

Inlägg av Pehr Larsson »

Kollade med Länsförsäkringar först då jag har alla privata försäkringar där. Men de var så krångliga på företagsförsäkringar här i Göteborg och ställde en lista på krav gällande låsanordningar, galler för fönster och allt möjligt så det slutade med IF istället. IF försäkrade allt utan att blinka.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Försäkringsbolag

Inlägg av Marcus Sandberg »

Pehr Larsson skrev:Kollade med Länsförsäkringar först då jag har alla privata försäkringar där. Men de var så krångliga på företagsförsäkringar här i Göteborg och ställde en lista på krav gällande låsanordningar, galler för fönster och allt möjligt så det slutade med IF istället. IF försäkrade allt utan att blinka.
Det va liknade för mej med Länsförsäkringar där jag efter 3:e förfrågningen fick ett svar med att vi vill inte försäkra er rörelse pga dyra saker som va lätt att sno. Därför blev det Trygghansa som inte frågade ett dugg och ställer princip inga krav.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Fredrik Thörn
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 682
Blev medlem: lör 30 jun 2012, 19:36
Presentation: Skapar event och ibland blir dom bra också!
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: Försäkringsbolag

Inlägg av Fredrik Thörn »

Mest intressant att höra är vilka som fått nyttja sin försäkring och vilket bolag det varit fråga om då?

Att dom inte frågar något eller ställer krav vid tecknande är ju skitsamma om man inte får tillbaka en spänn i andra änden?
Lidköpings Ljud & Ljus - http://www.lidkopings.se

Användarvisningsbild
Pehr Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 40
Blev medlem: lör 10 nov 2018, 19:24
Presentation: Har arbetat som DJ och med scen-, ljud- och ljusteknik i alldeles för många år. Det är en hobby som aldrig slutar att gå över styr.
Ort: Göteborg

Re: Försäkringsbolag

Inlägg av Pehr Larsson »

Fredrik Thörn skrev:Mest intressant att höra är vilka som fått nyttja sin försäkring och vilket bolag det varit fråga om då?

Att dom inte frågar något eller ställer krav vid tecknande är ju skitsamma om man inte får tillbaka en spänn i andra änden?
Läs försäkringsvillkoren noga när du jämför försäkringar. Jag har inte behövt nyttja min försäkring som tur är men tecknade exempelvis en extra transportförsäkring som täcker utrustning i lastbilen när den står uppställd tillfälligt någonstans.

Givetvis är det rimligt att det finns krav men jag upplevde trots att jag är kund hos LF att det bara var problem att försäkra den här verksamheten. När jag ringde IF så hjälpte handläggaren mig att göra en behovsanalys, ställde frågor om verksamheten och tog fram en offert med rätt försäkringar.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster