Tobbe Friberg skrev:Fan vad intressant detta forum blir när man inte får diskutera "sidospår" utan blir tillsagd varje gång...... Om vi ska starta ny trådar så fort dett händer så kommer detta forum bli internets störst rätt snart........
ELLER......................???!#&%/&%
Johnny Andersson skrev:Vi måste nog tillåta lite utsvävningar tror jag.
Funkar inte att köra Gestapometoder och säga stopp för all offtopic.
Nicke Löfgren skrev:Håller med dig till 100%
Så jävla fjantiga saker det jollras om på detta forum.
Det ställdes en skit enkel fråga. Som gick att svara på med ja eller nej. Sen var det ju det ur världen
Problemet är att merparten av er medlemmar tyckte vi var alldeles för "slappa" och modererade för dåligt i trådarna tidigare, ni tyckte trådarna fick sväva iväg hur långt som helst.
Vi tog åt oss av kritiken och nu försöker vi, i detta fallet Christoffer, att hålla en lite hårdare linje, jag tycker detta är jättebra och helt i linje med vad merparten av medlemmarna tyckte tidigare.
Men jag vet inte, de flesta medlemmar kanske har ändrat sig och tycker vi modererar för hårt?
Det gäller att hålla en balans, stenhård moderering blir inget kul forum, "slapp" moderering innebär ett oläsbart forum och svårt att hitta relevant information.
Tanken att ett forum modererar sig själv fungerar inte, desto mer vi påpekar, desto mer tänker ni förhoppningsvis på om det ni skriver är relevant eller inte och forumet blir trevligare och mer lättläst. Desto bättre det blir, desto mindre måste vi moderera.