Berätta om era gigg i sommar!

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
B1n4ry
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

På tal om mer eller mindre 3vliga minnen så kan jag ju iaf säga det att festivalsommaren som helhet för min del var otroligt trevlig.

Med vissa (FÅ!) undantag har det varit: Trevliga festivaler, trevliga band, trevliga kollegor (från gula firman och från andra firmor), trevliga arrangörer, trevliga hump och massa annat trevligt oxå. Jag tror till och med att jag lyckats vara trevlig mot min omgivning vid något enstaka tillfälle!

Till och med Hultsfred som jag trodde jag hade tröttnat på var riktigt kul i år. Jag kände redan på hemvägen att jag såg fram emot nästa år.

Tack för allt alla ni som man sprungit på under sommaren! Jag hoppas jag får göra samma sak nästa år och jag hoppas NI inte flyr fältet bara därför... ;-)

//B1n4ry

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

så, är tillbaka på min kommunala instutition och försöker se ut som jag jobbar....

som menigt hump vill jag tillägga ett par punkter...

*krångligast*
dödhänga milo på arvika och straffa fast i scenen med rickrack...kul

stacka m3d-sub för hand i hultsfred (4 i höjd), med mycket folk, svett och könsord är nästan vad som helst möjligt...

*svajjigast*
av binary nämnda trosskonstruktion på hulsfred...

pa-t sr på arvika....varför bry sig om att sätta dit alla stödben på gs:et? det är ju ändå bara 880 kg som skall upp. Säger som dr Sjöblom - det är olika i olika kommuner

annars kan man koppla förbi mickpreamparna på midas xl-3 och köra med focusrite octapre i stället...det är bra har jag hört....

sämst humpkäk: arvika, utan konkurrens...okej att maten ofta var slut på hulsfred, men när man väl fick så påminde den i alla fall om att vara ätbar

bästa polarna: knoppen, henke, dawen, jansson, ingo....tack för en jävligt rolig sommar....
Q.E.D

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Gig i sommar var det ja!

Eh. Nu ska vi se... Hultsfred var det ja. Och sen så...har det fan inte blivit något mer alls! :cry: Ryckte in i början av juni och har bara en vecka kvar av GSU:n.

Men, Hultsfred var nog ett av de allra roligaste gigen jag gjort. Inte blev det direkt sämre för att några övergrymma personer från detta forum var där heller *solglasögon*

Knoppen håller på att ta lastbilskort och jag håller på att komma i form. Räkna med att vi dyker upp på mer än en festival nästa sommar! *solglasögon*

ZeCute
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av ZeCute »

Har ingen lista på G just nu, men jag kan berätta om en liten händelse på Peace & Love festivalen.
Firman jag jobbar åt gjorde scen och scen 2, jag var mickman på scen 2.
På scenen finns i fram kant 10 st B & C 15"+1". Som trumfil är det en 2*15 + 2", vilket är det vesentliga.
När Nocturnal Rites (Hårdrocksband från norrland) skall göra ett litet snabbt soundcheck, så säger trummisen att han enbart vill ha gitarr i sin monitor, han fick i stort sätt allt som fanns att ge innan han vart nöjd.

Mitt under gig visar monitorreknikern mig steget som går på klipp till fillet.
efter det går han bort till trummorna för att lyssna, och det var helt otroligt starkt sa han. Innan den killen säger något sånt då är det starkt kan jag lova. Trumissen satt där utan proppar.

En liten stund senare ryker dom två 15" elementen. Som tur var hade vi en likadan till på scen som inte användes. Mitt under gig ska jag och en hump byta den, kan säga att det var extremt trångt på scenen.
När vi tar oss bakom backlinen har den ena gitarristen nån hemlig liten satation med nån fx enhet kompressor etc som han kör igenom.
På väg bort till trumsetet råkar ju jag självklart kliva på hans kabelbuffé.
Det enda som kommer ur hans gura då är cleant ljud, han sitter då bakom stärkaren och vicklar på alla sladdar. Ingenting varurdraget. Anade då att kabeln hade släppt från kontakten, för det var helt värdelösa telekablar.
Skall precis springa över scenen för att få tag i nya telekablar, men rätt som det var funkade det. Resten av giget gick bra som tur va.

Frågade trumisen efteråt om han tyckte det var starkt. Då svarade han "Ne så starkt var det väl inte".

Förövrigt gjorde vi Motörhead på den festivalen. Det var den akt vi hade oroat oss skulle vara det värsta på festivalen, men det var hur lungt som helst. Nästan det som gick bäst att göra.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Ja!

dawen, henke, walka, jansson, ingo, bin4ry (eller hur det nu stavas), hempa, tobbe (kan han se oss?) - Tack för två sköna festivaler! Eller i alla fall två festivaler! :D

Tack till b1n4ry speciellt som fixade allt så förbaskat klockrent med husbilen t.ex. på hultan!

Tack till Ingo som i alla fall fixade in mig på Hultan och Arvika och kämpade för våra rättigheter några gånger.

Love you all.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Fast jag var ju bara med på ena eftersom jag var tvungen att försvara landet när den andra var :roll: :x

Nästa år blir det flera! Får jag inte humpa(/jobba? :P) så kommer jag som pöbel och spiller öl på er! *solglasögon*

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

dawen skrev:Fast jag var ju bara med på ena eftersom jag var tvungen att försvara landet när den andra var :roll: :x

Nästa år blir det flera! Får jag inte humpa(/jobba? :P) så kommer jag som pöbel och spiller öl på er! *solglasögon*
Det vore ju görskoj om vi alla hängde med på så mycket som möjligt, tillsammans .... *drool*

Spill på mig du bara, jag suger upp det ur kläderna ....

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Arvika..

Inlägg av Måns Nilsson »

Ja, jag gjorde ju "bara" elektrictet på Arvika, men jag hade ju rätt kul iallafall. Det lär jag göra om.

Bäst: Köra LV-strålkastare m/38. Det klår alla movingheads. Promise!

Sämst: Försäljare som inte har koll. Jag hittade en 32Ahane -> 16Ahane-sladd i ett tält. ..

Jag börjar inse att jag träffat en del av er.. Ingo och binary borde nog känna igen mig...

Om binary håller vad han lovar så blir det väl Hultsfredjobb nästa år då.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Re: Arvika..

Inlägg av Hasse Queisser »

mansaxel skrev:Sämst: Försäljare som inte har koll. Jag hittade en 32Ahane -> 16Ahane-sladd i ett tält. ..
Aj aj aj, sånt är riktigt illa. Det trodde jag även den mest oinvigde förstog att det inte är nå bra.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

B1n4ry
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Näe men Måns! Hallå!

Trevligt att se dig här!

Själv är jag inte här så ofta... Och nu blir det väl ännu mindre sedan jag köpte min nya leksak. Köpte en Terrängbil-11 nyligen... *hehe*
Så nu skall jag slipa rost och inte klicka runt på nätet... ;-)

//B1n

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

B1n4ry skrev:Köpte en Terrängbil-11 nyligen... *hehe*
Ingen är förvånad, större prylgalning än Christian hittar man bara i ljudbranschen.. Vänta, var är vi? Äh, det var inget.

Ses vi i Göteborg?
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

B1n4ry skrev:Själv är jag inte här så ofta... Och nu blir det väl ännu mindre sedan jag köpte min nya leksak. Köpte en Terrängbil-11 nyligen... *hehe*
Så nu skall jag slipa rost och inte klicka runt på nätet... ;-)
Varför bara en 11 och inte en 40? Då får du ju plats med massa hump på flaket 8)

Användarvisningsbild
Andersson
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av Andersson »

Jo därför att vi som bor grannar och umgås med B1n4ry också vill ha parkeringsplats på inergården. :wink:

B1n4ry
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Exakt... Större bilar än 11:an är dessutom inte så praktiska i skogen. Hade jag velat ha något ännu fräckare så hade det nog blivit en bepansrad 8x8 Tatra... Fast den får man ju inte köra på vanliga vägar...

//CM

Skriv svar