Oftast ganska trevliga när det gäller ekonomi då det brukar kunna bli ganska många men...
Ett antal timmar med stilla natt, folk som gnäller att det är för högt då dom kommit dit för att äta och inte lyssna på musik (varför bokar man då bord på ett ställe som erbjuder underhållning till julbordet?), ställen som erbjuder gårdagens julbord till personalen mm.
Drar mig till minnes några år (5-6) då man kranade en "julbordscabaré" här i Borås. Var efter gig väldigt hungrig och tänkte mig inte för, botaniserde i köket och hittade där risallamalta! Kanon, ett par rejäla slevar i tallriken och satte sig sedan och glufsade i sig. Det skulle man inte gjort... På vägen hem kände man att magen var beredd att förklara krig, och mycket riktigt gjorde den det. Natten var hemsk. En rejäl magsjuka blev det. Så dagen efter var det ingen tanke på att jobba då magen ville annat.
När man några dagar senare kom tillbaka visade det sig att jag inte var ensam om det hela. Stora delar av personalen och några av artisterna hade drabbats av samma sak. Med andra ord lite herdelig gammal dålig mat bjöd krögaren oss på. Tack.
Tänkte att med denna tråd kunde vi ta upp de hemska minnen som en del julbordgig ger oss så att vi vet var vi har framför oss. Dela med er!
God Jul