Robe DMX Control 512

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Robe DMX Control 512

Inlägg av David Göransson »

Firman jag jobbar för har precis köpt ett Robe DMX Control 512 och två st Futurelight PHS 710. För er som inte känner till våra snik-mh så är det typ en standardmodell, samma som EVL 575 och andra, fast med 700W lampa.

När jag programmerar in scener som innehåller en chase och några presets (till kannor och annat konventionellt) så får jag ojämnt resultat. Ibland startar chasen direkt och ibland så dröjer det en stund innan den börjar köra.
Jag har lagt upp det så att det finns en scen som innehåller chasens första steg fast med lampan nerdimmad, så att när en låt börjar så ska armaturerna bara behöva dimma upp lampan, inte flytta sig eller välja färg eller gobo.

Jag tycker inte att jag gör någonting annorlunda när jag gjort scener som funkar direkt eller är fördröjda, scener byggda på samma chase har blivit både fördröjda och inte.

För att göra mig lite tydligare: i dem som funkar som jag vill så tänds lampan direkt när jag väljer den aktuella scenen. I dem som inte funkar så tar det några sekunder innan lampan dimmas upp. Alla scener har gjorts med fade-tid 0, som ska betyda att innehållet i scenen startas direkt.

Någon som har några ideér, man kanske har stött på liknande saker på andra produkter. Alla tips är välkommna.

Fredrik Zetterberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 11 okt 2004, 01:00

Inlägg av Fredrik Zetterberg »

Hur är PHS 710 orna??? ser ju bra ut i specen kontra priset, låter dom mycket? fläkt ljud o dyl???

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Tja, dem är nog som väntat. Samma lite småplastiga känsla som t.ex. EVL. Rätt ok ljudnivå, fast en fläkt verkar gå lite ojämnt hos oss med störigt vinande ljud som följd. Det följer förhoppningsvis inte med på alla dock :-)
Jag har inte kört så mycket rörligt innan så så värst mycket att referera till har jag inte.

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Jag kan berätta att det berodde på hur kanalerna var inställda att fade:a i ljusbordet, eftersom våra lampor inte fanns färdiga i bordet så kopierade vi någon annan och ställde in pan- och tilt-kanal osv. Det jag inte orkade sätta mig in i då var däremot fade-mode för de olika kanalerna. Vissa av dem, bl.a. dimmer-kanalen hade hamnat på "snap after fade", vilket innebar att den inte dimmade upp förrän efter chasens första rörelse var klar.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 47 och 0 gäster