Sida 1 av 3

HighEnd Showgun

Postat: tis 22 maj 2007, 19:19
av Magnus Lindgren
För ett tag sen fick vi ju en länk till en video på Showgun, nu har dom släppt en ny video: www.highend.com/hesdirect/showgun/

Ser ju onekligen mumsig ut.. Nån som vet nåt mer om den?

Postat: tis 22 maj 2007, 19:33
av Fredrik Nilsson
Oj oj oj....den var inte så illa pinkad....gillar lamporna runt linsen och den såg onekligen stark ut...i like....ska tjata lite på chefen så han får köpa in några....skita i tungstens washarna från Martin!

Postat: tis 22 maj 2007, 21:11
av Nicke Löfgren
Så dom har släppt en ny video på showgun :D

Vore intressant å se hur leden funkar "live" om dom är riktigt ljusstark
på videon ser dom ju grym ut :wink:

Postat: tis 22 maj 2007, 21:43
av Fredrik Nilsson
Den enda faktan jag hittade på den var att den har en 2kW HMI lampa i sig!

Postat: tis 22 maj 2007, 23:59
av Jakob Carlsson
När jag kör den lokala kulturfestivalen nästa år ska jag fan leta reda på ett par här nere i Skåne och köra, dom funkar ju mer eller mindre som skytrackers :)

Om någon köper in för att ha på hyran så säg gärna till och vad dom kommer gå på att hyra.

Postat: ons 23 maj 2007, 07:44
av Joakim Lundgren
Det finns inga officiella fakta ännu, dvs High End har inte släppt någon spec för Showgun - men jag kan väl dela med mig av lite rykten;

Lampan som sitter i är på 2kW, det är en nyutvecklad lampa som HES tagit fram i samarbete med Philips.

När armaturen strobbar körs lampan på 3000W och ljusutbytet dubbleras.
(Jag har hört siffrorna 100.000 lumen vid openbeam och 200.000 lumen vid strobe)

Lysdioderna kan antingen användas som en egen effekt alternativt i tracking-mode dvs färgerna följer armaturens färgmix.

Gobohjul med 4 roterande gobos + open.

Optiken är utvecklad för att kunna ge både sk "soft-edge" och "hard-edge", zoom mellan 10-18°.
Linsen längst fram (öppningen) är ca 25cm i diameter.

Pan/Tilt skall tydligen vara väldigt snabbt, jag hörde mindre än 1 sekund för 180°.
Även färgmix och gobohjul har konstruerats för att ge riktigt snabba byten.

Richard Belliveau har utvecklat armaturen, en del kanske känner igen namnet då det är han som är "pappa" till innovativa arbetshästar såsom Emulator, Intellabeam, Trackspot, Cyberlight, StudioColor samt Studiospot mm.
Det är Richard som syns jämte armaturen i videon för övrigt.

Det var väl allt så långt, jag vill stryka under att detta inte är officiella fakta på något sätt.

MVH
Jocke

Postat: ons 23 maj 2007, 15:29
av Magnus Lindgren
Joakim Lundgren skrev:Det finns inga officiella fakta ännu, dvs High End har inte släppt någon spec för Showgun - men jag kan väl dela med mig av lite rykten;

Lampan som sitter i är på 2kW, det är en nyutvecklad lampa som HES tagit fram i samarbete med Philips.

När armaturen strobbar körs lampan på 3000W och ljusutbytet dubbleras.
(Jag har hört siffrorna 100.000 lumen vid openbeam och 200.000 lumen vid strobe)

Lysdioderna kan antingen användas som en egen effekt alternativt i tracking-mode dvs färgerna följer armaturens färgmix.

Gobohjul med 4 roterande gobos + open.

Optiken är utvecklad för att kunna ge både sk "soft-edge" och "hard-edge", zoom mellan 10-18°.
Linsen längst fram (öppningen) är ca 25cm i diameter.

Pan/Tilt skall tydligen vara väldigt snabbt, jag hörde mindre än 1 sekund för 180°.
Även färgmix och gobohjul har konstruerats för att ge riktigt snabba byten.

Richard Belliveau har utvecklat armaturen, en del kanske känner igen namnet då det är han som är "pappa" till innovativa arbetshästar såsom Emulator, Intellabeam, Trackspot, Cyberlight, StudioColor samt Studiospot mm.
Det är Richard som syns jämte armaturen i videon för övrigt.

Det var väl allt så långt, jag vill stryka under att detta inte är officiella fakta på något sätt.

MVH
Jocke
Låter lite småhäftigt... Får försöka fjäska lite för Tom och Brad ifall dom vill berätta lite mer... ^^

Postat: fre 25 maj 2007, 06:22
av Anders Alavik
Magnus Jerkrot skrev:
Joakim Lundgren skrev:Det finns inga officiella fakta ännu, dvs High End har inte släppt någon spec för Showgun - men jag kan väl dela med mig av lite rykten;

Lampan som sitter i är på 2kW, det är en nyutvecklad lampa som HES tagit fram i samarbete med Philips.

När armaturen strobbar körs lampan på 3000W och ljusutbytet dubbleras.
(Jag har hört siffrorna 100.000 lumen vid openbeam och 200.000 lumen vid strobe)

Lysdioderna kan antingen användas som en egen effekt alternativt i tracking-mode dvs färgerna följer armaturens färgmix.

Gobohjul med 4 roterande gobos + open.

Optiken är utvecklad för att kunna ge både sk "soft-edge" och "hard-edge", zoom mellan 10-18°.
Linsen längst fram (öppningen) är ca 25cm i diameter.

Pan/Tilt skall tydligen vara väldigt snabbt, jag hörde mindre än 1 sekund för 180°.
Även färgmix och gobohjul har konstruerats för att ge riktigt snabba byten.

Richard Belliveau har utvecklat armaturen, en del kanske känner igen namnet då det är han som är "pappa" till innovativa arbetshästar såsom Emulator, Intellabeam, Trackspot, Cyberlight, StudioColor samt Studiospot mm.
Det är Richard som syns jämte armaturen i videon för övrigt.

Det var väl allt så långt, jag vill stryka under att detta inte är officiella fakta på något sätt.

MVH
Jocke
Låter lite småhäftigt... Får försöka fjäska lite för Tom och Brad ifall dom vill berätta lite mer... ^^
lite OT men ialalfall...

Fråga om vi inte får låna några till dh när du ändå är igång :p

Postat: fre 25 maj 2007, 17:03
av Fredrik Nilsson
Så kommer priset....bar 20 000 dollar...en liten nätt summa....köper 10st att ha hemma i sovrummet!!!
Sen e det CMY blandnig i dem vilket skiljer sig mot Syncroliten som har scroller.
Blir nog lite svårt att hitta någon i skåne än på ett tag, den finns inte än!

Postat: tis 29 maj 2007, 19:46
av Morgan Brown
Köp

Jag hyrn.. :)

Morgan

Postat: fre 01 jun 2007, 20:48
av Magnus Lindgren
Det jobbas för fullt på HighEnd för att kunna leverera dom första i juni...

Postat: lör 07 jul 2007, 23:12
av Toiva Savolainen
Dom hade minst sex stycken showgun på scenen i New York under kampanjen Live Earth 7.7.07. Glimtade till dom på TV.

Postat: sön 08 jul 2007, 00:18
av Magnus Lindgren

Postat: sön 02 sep 2007, 23:08
av Anders Ericsson
Toiva Savolainen Skrev:

Dom hade minst sex stycken showgun på scenen i New York under kampanjen Live Earth 7.7.07. Glimtade till dom på TV.




Ja eller rättare sagt 18st showguns biffade ut sig i vimlet av hur många som helst MAC2000 maskiner.

Undrar bara när dessa maskiner ska våga sig till europa... Skulle vara kul att se dom live... Men det tar en tid skulle jag tänka mig då highend precis släppt av dom första maskinerna från banden för drygt 1 månad sedan.

Postat: mån 03 sep 2007, 05:39
av Magnus Lindgren
Anders Ericsson skrev:Toiva Savolainen Skrev:

Dom hade minst sex stycken showgun på scenen i New York under kampanjen Live Earth 7.7.07. Glimtade till dom på TV.




Ja eller rättare sagt 18st showguns biffade ut sig i vimlet av hur många som helst MAC2000 maskiner.

Undrar bara när dessa maskiner ska våga sig till europa... Skulle vara kul att se dom live... Men det tar en tid skulle jag tänka mig då highend precis släppt av dom första maskinerna från banden för drygt 1 månad sedan.
Annars får man göra som med iPhone - sticka över till USA och köpa en... ;)

Postat: mån 03 sep 2007, 07:15
av Fredrik Zetterberg
Flashlight i Holland Har köpt och fått leverans på 12st Showguns...

Postat: mån 03 sep 2007, 10:32
av Daniel Ekstam
lampjäveln väger ju fan 63.5kg... :P

Postat: mån 03 sep 2007, 10:51
av Fredrik Nilsson
Vill man ha fint får man lida pin (t)!
HUMP fixar biffen ha ha ha

Postat: mån 03 sep 2007, 10:55
av Daniel Ekstam
Fredrik Nilsson skrev:Vill man ha fint får man lida pin (t)!
HUMP fixar biffen ha ha ha
Haha, jo så är det väl. Jävligt jobbigt att humpa 12st sånna :P

Postat: mån 03 sep 2007, 11:59
av Fredrik Nilsson
Bara 32 kg per gubbe, det fixar man he he