Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Har du en tom transport och vill hjälpa en kollega? Har du något som behöver transporteras?
Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Hasse Queisser »

Är det någon som åker Stockholm-Umeå med lastbil senast torsdag och har plats över för 350 kg gods och vill tjäna en extra hacka? Hör av dig narast i så fall. Jag har två trosslyftar som ska upp och normala fraktbolag är ... ehh... inte så samarbetsvilliga (vill att lyftarna ska fraktas på pall med emballage).

Ring gärna på 0708-806766 om du har möjlighet att lösa mitt problem.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Per Sandström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 18 okt 2011, 02:02
Presentation: Tekniker på turné sedan 2001. Spelar hellre starkt än högt. ^^

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Per Sandström »

Kolla Offerta och Servicefinder. :-)

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Hasse Queisser »

Per Sandström skrev:Kolla Offerta och Servicefinder. :-)
Tack för tipset! Känns dock som jag behöver hitta någon som är lite mer flexibel än de vanliga fraktföretagen (som jag antar skulle få förfrågan). De jag kollat med vägrar ta lyftarna om de inte är emballerade och på pall. Känns inte aktuellt att snickra trälådor som pallar som emballage för 175 kg/lyft. Det bästa i detta fall vore såklart om någon i vår bransch ändå skulle åka sträckan och har lite plats över.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 07:45
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Eric Hising »

Fegge & Matte samt Soundforce åker upp till Umeå inför ett gig fredag/lördag.

De utgår ju från Linköpingstrakten men det kanske går att fixa...

Lycka till! /Eric

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Hasse Queisser »

Eric Hising skrev:Fegge & Matte samt Soundforce åker upp till Umeå inför ett gig fredag/lördag.

De utgår ju från Linköpingstrakten men det kanske går att fixa...

Lycka till! /Eric

Stort tack Eric!

Jag ringer dem direkt i morgon bitti och hör om det går att lösa.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 554
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
Presentation: __________________________________________________
Ort: Luleå

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Magnus Gustafsson »

Annars kanske en flyttfirma är mer flexibel än ett fraktbolag... Går turer till och från Sthlm varje vecka.

/M
_________________
T b a

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Jonas Larsson »

Jag skickade mina lyftar till Malmö med DHL utan problem eller krångel. Slog in dem med papp runtomkring och så rullade de dem på sina egna hjul bara. Dock blir det ju lite svårare för fraktbolaget att få dem och stå still, så blir ju lite på egen risk.

De kanske är kinkigare i storstäderna, men här skickar vi casar på hjul, vagnar med tross och liknande som inte har EUR mått.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Hasse Queisser »

Jonas Larsson skrev:Jag skickade mina lyftar till Malmö med DHL utan problem eller krångel. Slog in dem med papp runtomkring och så rullade de dem på sina egna hjul bara. Dock blir det ju lite svårare för fraktbolaget att få dem och stå still, så blir ju lite på egen risk.

De kanske är kinkigare i storstäderna, men här skickar vi casar på hjul, vagnar med tross och liknande som inte har EUR mått.
Casar är inga problem. Det DHL menade var att de på inget sätt kan garantera att lyftarna blir fastspända av nästa chaffis i kedjan och därför kunde välta. WTF? Chaffisar som inte lastsäkrar? Jag hade nog fått skicka dem om jag tjatat, men hur kul är det om de kommer fram till kunden trasiga, plus ingen försäkring för mig.

Visserligen är det ju lite special att skicka oemballerat gods som inte står på pall, så man ska väl inte gnälla alltför mycket.

Nåja... nu ser det ut att kunna lösa sig med lite tur. Återkommer med resultatet.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Hasse Queisser »

Lyckades tyvärr inte få iväg frakten till helgen, trots ett tappert försök av Soundforce att trycka in dem i en redan full trailer. Har däremot hittat ett mindre fraktföretag som kör Stockholm-Umeå-Luleå (och säkert resten av norra Sverige) regelbundet som verkar väldigt flexibla och bra, så i nästa vecka kommer det att lösa sig.

Tack till alla som försökt hjälpa till!
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

När jag köpte nya lyftar så bokade jag transporten själv med Schenker.

De var inslagna i plast/papper, inga problem.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Leif Baltazars »

Bussgods har haft en tjänst "Natt-i-nitti" eller liknande. Bussar med bakgavelhissar. Kör Stockholm - Haparanda.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Söker transport Stockholm-Umeå senast torsdag

Inlägg av Hasse Queisser »

Jag fick tag på ett företag som heter Kalles Bud, med kontor/terminal i Umeå och Luleå som var väldigt hjälpsamma, så de tar lyftarna efter helgen.

DHL hade nog tagit lyftarna efter lite tjat, men problemet var att de vägrade garantera någonting och inga försäkringar skulle gälla om de inte var emballerade (vilket betyder snickrad trälåda i och med vikten) och på pall.

Medans jag letade fraktbolag så fick jag även höra en story där lyftar skickats stående på hjulen med ett av de större fraktbolagen. Chaffisen hade inte spänt fast dem ordentligt, så de had rört på sig och slagit hål i skåpväggen. Fraktbolaget hade då ringt upp avsändaren och skällt ut dem efter noter för att de skickat lyftarna utan emballage, varpå avsändaren hade påpekat att det inte var han som kört bilen, och att det faktiskt är chaffisen som ansvarar för lastsäkring.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster