Stänga en tråd?

Här kan du skriva förslag angående forumet. Ex. nya kategorier, förbättringar mm.
Användarvisningsbild
Åke Paulsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 274
Blev medlem: lör 16 maj 2009, 12:57
Presentation: Kör ljud och ljus halvprofessionellt på Åke Paulsson Media.
Ort: Västerås

Stänga en tråd?

Inlägg av Åke Paulsson »

Det vore jättebra om dit gick att stänga en säljes/köpes tråd, eller helt enkelt radera tråden den när den fyllt sin funktion.Tanken är att de annonser som då ligger ute alla skulle vara aktuella till dess att annonsören låser den. (Eller är det så att det redan går fast jag inte fattar hur man gör :? )

/Åke Paulsson

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Stänga en tråd?

Inlägg av Jonas Areskough »

Brukar räcka att skriva ett inlägg att det går bra att låsa tråden så blir den låst av admin så fort de ser detta.

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: Stänga en tråd?

Inlägg av Johannes Nordgren »

Men är det inte en god idé att helt ta bort säljesannonser där varan sålts.
We make good music sound great!

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Stänga en tråd?

Inlägg av Nicke Löfgren »

Tycker att det räcker med låst tråd!

Ganska bra å ha koll på saker å pris när man håller på mes beg utrustning

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Stänga en tråd?

Inlägg av Jonas Larsson »

I köpes och säljes finns det ett värde av att kunna se tidigare priser på saker som sålts, då vet man ungefär vad just den prylen kan vara värd om någon är ute efter att köpa/sälja samma produkt vid ett annat tillfälle. Annonsen kan ha bilder på smarta lösningar fler kan vara intresserade av etc, Kan hålla med om att det kanske varit tydligare att bara ha aktiva annonser, men samtidigt ser man ett hänglås på tråden så vet man att det redan är köpt/sålt.

En variant är ju att skapa en underkategori typ "säljes arkiv" eller liknande, och att man då flyttar alla sålda annonser dit. Då visas bara de aktiva annonserna under "säljes". Annars ser man som sagt att är det ett hänglås på tråden, då är saken såld och tråden inte aktuell för den sakens skull.

Det man behöver göra när något är sålt är att skriva "Såld" i tråden, ändrar man bara trådens rubrik och skriver "Såld" så blir det inte något nytt inlägg och jag missar det, och missar att låsa tråden.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster