Pioneer lanserar nya produkter...

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Pioneer lanserar nya produkter...

Inlägg av Daniel Madrid »

I dagarna har pioneer lanserat ytterligare två modeller i sitt djsortiment. En mixer men namnet DJM-1000 och en cdspelare med namnet CDJ-200.

DJM-1000 är en 6-kanals rack mixer med högkvalitativt digital ljud. Ny förbättrad design och inovativ design.

Bild

CDJ-200 ska sätte ny standard i semiproffsklassen med dess nya egenskaper. Citerat från djsounds.com "MP3 playback, Hot Loop, Beat Loop and Pioneer’s unique one button Beat Cutter."

Bild

Känns som om CDJ-200 borde lanserats redan för något år sedan med tanke på att den inte känns varken ny eller särskillt inovativ. Denon har redan gjort det med sina S-X000. Mixern ska säkert slåss med toppen maskiner etc och där kvarstår det att se vad som sägs senare. Detta är mina högst privata tankar om det, dela gjärna med er av era.

Användarvisningsbild
Magnus Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: sön 05 dec 2004, 01:00
Presentation: Före detta student i Linköping som jobbat med ljud och ljus i studentföreningen Forte. Har också jobbat ett par år som DJ på en av Linköpings studentkrogar. Numera färdigutbildad civilingenjör som bytt högtalare och DJ-ing mot datorer och programmering.
Ort: Stockholm

Inlägg av Magnus Johansson »

Mer info om DJM1000 finns här: http://www.pioneerprodjforums.com/ubbth ... o=&fpart=1

Någon som har uppgifter på vad priserna i Sverige väntas bli?

David Dobak
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 94
Blev medlem: tor 04 nov 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som Projektledare / Tekniker på Event Solutions AB i Eslöv
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av David Dobak »

*dregglar* nya leksaker...*Skriver på upp på önskelistan*

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Känns ju lite surt med en 19" som fortfarande är så där sjukt stor som ex 500 och 600. varför gör man en så stor mixer om den nu ska vara 19" Tycker själv att 3000 är lagom i storleken visst det är ju grymt med längre reglar men till vilket pris egentligen? Blir ju knappast nån mixe som kommer åka på mobila discon. Och ingen mixer jag skulle viljka släpa runt på!

Men som fast club mixer värkar den ju väldigt lovande!

Cd:n känns ju lite föråldrad måste jag säga!

Jag väntar nog heldre på en ordentlig 19" mixer från denon istället!

Te
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 30 mar 2004, 01:00
Ort: Frankfurt am Main

Inlägg av Te »

Tycker den liknar ett mellantin mellan Rodec/Formula Sound och A&H. Inte en så nyskapande mixer enligt min åsikt...

Användarvisningsbild
Daniel S
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 30 mar 2004, 01:00
Presentation: Systemutvecklare till vardags men DJ och lite ljudfixare på valda helger.
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Daniel S »

Jag tycker att det är lite intressant att de plåtar den med alla VU-metrarna i topp. Det känns som om de vet hur DJs brukar hantera deras produkter :wink:

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 405
Blev medlem: tis 09 nov 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Och om det inte räcker med VU i topp så brukar ju alltid DJs lyckas öka lite till så att det garanterat ska dista.

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Ska bli intressant och se hur mycket mixern kommer gå loss på.

Användarvisningsbild
Cobolt
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 01:00
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Cobolt »

Jag gillar inte att de gör den i 19" format. Det känns, som någon sa, snarare som en klubbmixer än en släparuntpå-mixer. Där jag jobbar blir det svårt att byta ut den mot den nuvarande 600-mixern utan att bygga om en massa.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster