3,5mm hona-hona - Var tog de vägen?

Här kan du diskutera olika kablar, kontakter, 19" panaler, uttagsboxar mm.
Användarvisningsbild
Jacob Henriksen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 103
Blev medlem: fre 25 jul 2008, 14:26
Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".

Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen.
Ort: Bollnäs
Kontakt:

3,5mm hona-hona - Var tog de vägen?

Inlägg av Jacob Henriksen »

Köpte för några år sedan ett par stycken 3,5mm minitele hona-hona adaptrar på Elgiganten som jag behövde på hemmaplan.

Nu härom veckan behövde jag några fler, och åkte ner för att köpa det. "Nej vi får inte tag på dem längre", blev svaret.

Då åkte jag vidare mot den lokala musikaffären där jag fick samma svar "Nej några sånna har vi inte, och vi kan inte beställa några". Tredje gången gilt, tänkte jag och åkte mot den lokala datorbutiken där jag åter igen fick samma svar. Hona-hona finns inte att få tag på.

Sista utvägen var då Thomann, men inte ens där lyckas jag hitta några.

Lite smått fundersam måste jag nu fråga er här, Varför finns inte just 3,5mm Hona-hona att köpa längre?? :o
JW Ljud- och Ljusteknik HB | www.jwljudoljus.se | Bollnäs, Gävleborg

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 443
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: 3,5mm hona-hona - Var tog de vägen?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Hej Jacob!

Du menar en sån här? :D
http://www.netonnet.se/art/koppla-och-a ... 6505.5512/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh
Kristian

Användarvisningsbild
Jacob Henriksen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 103
Blev medlem: fre 25 jul 2008, 14:26
Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".

Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen.
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: 3,5mm hona-hona - Var tog de vägen?

Inlägg av Jacob Henriksen »

Nämen titta! :D Som jag har letat!

Frågan kvarstår dock, varför har företag så svårt att få tag på dem?
Kristian Nilsson skrev:Hej Jacob!

Du menar en sån här? :D
http://www.netonnet.se/art/koppla-och-a ... 6505.5512/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh
Kristian

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: 3,5mm hona-hona - Var tog de vägen?

Inlägg av Johannes Nordgren »

Jag har 80st oanvända på på hyllan.

20:- inkl moms/st
Bilagor
image.jpg
We make good music sound great!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: 3,5mm hona-hona - Var tog de vägen?

Inlägg av Jonas Larsson »

Finns även på kjell & co om du har något i närheten: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bil ... reo-p39189" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster