Rök/Haze maskin ?

Här kan du diskutera rökmaskiner, kallrök, haze mm.
Användarvisningsbild
David Klämberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: mån 07 nov 2005, 17:22
Presentation: HaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddå!
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Rök/Haze maskin ?

Inlägg av David Klämberg »

Anton Stjärnbrandt skrev:Hur är Look Unique Hazer ?

Hur är Smoke Factory Captain D ?
Unique Hazern är också mycket bra. Samma innehåll som i en tourhazer, vilket också besvarar frågan vilken case man använder till en unique... :-)
Bönder gör på Bönders vis!

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Rök/Haze maskin ?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Tack för alla tips !

Det blev Look Unique 2.1 och Look Viper NT i flightcases, Hofmann fick leverera.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Rök/Haze maskin ?

Inlägg av Jonas Larsson »

Både Unique och tourhazern är bra maskiner när de fungerar. Vanligaste felorsaken är att kunder bara rycker ur sladden och inte stänger av dem korrekt via menyn på maskinen. Då kleggar de igen, visar E-8 i displayen och slutar fungera och du får byta värmeblock på dem. Har hänt på samtliga våra maskiner (2 tourhaze, 2 unique)

Stänger man av dem korrekt så ska värmeblocket rensas från ev överbliven vätska med hjälp av luftpumpen, så tänk på det när ni använder dem själva men framförallt när de går på externa hyror. Det kommer spara er en del pengar.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Rök/Haze maskin ?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Tack för tipset Jonas !

De här kommer vi nästan bara att använda själva eller hyra ut till de vi vet har koll.
De gamla maskinerna är de som i första hand kommer att hyras ut till folk som kör själva.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Rök/Haze maskin ?

Inlägg av Jonas Larsson »

Okej, då kommer det nog fungera fint. Ett tips är ändå att sätta en liten lapp eller liknande på maskinen, som en liten kom i håg när alla vill börja riva och komma hem så fort som möjligt.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 47 och 0 gäster