Nya Aktiva fullrange högtalare?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Svante Gustafsson »

Då det inte varit mycket snack om detta på forumet på ett tag och en hel del nya modeller kommit in och en del gamla försvunnit.

Vad anser du är "bang of the buck" ny-köp i dag och varför?
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Hej Svante!

Förhoppningsvis någon gång under julhelgen hinner jag jämföra Yamaha DSR12 mot RCF TT22A.
Kanske jag även testar mot den äldre, men välkända RCF ART-322A.

Jag måste säga att TT22A låter riktigt bra, och eftersom de flesta lovordar DSR12 så ska det bli spännande att göra en direkt jämförelse.
Jag har knappt hunnit lyssna på DSR12, men rent spontant så låter HF inte lika rent/väldefinierat som TT22A, annars ser Yamaha´n väldigt välbyggd och seriös ut.
Att sedan TT22A kostar nästan 3ggr så mycket som DSR12 borde ju ha lite inverkan på resultatet. :D

Kanske jag även hinner testa med "de tillhörande" basarna TTS18A och DSR118W.

Mvh
Kristian

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Svante Gustafsson »

Kristian Nilsson skrev:Hej Svante!

Förhoppningsvis någon gång under julhelgen hinner jag jämföra Yamaha DSR12 mot RCF TT22A.
Kanske jag även testar mot den äldre, men välkända RCF ART-322A.
Trevligt! (är det Yamaha DSR"112" du menar?)

du med fler får gärna försöka få med lite aspekter på
hur dom låter på halvfart (trubadur, akustisk, vocals)
hur dom låter på max volym utan basar (disco/band FOH)
hur dom låter på max volym med basar (disco/band FOH)
Hur starkt dom spelar
om du behöver eq:a nått för att få dom att låta bra/bättre
osv.
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Hej Svante!

Även om jag inte kan svara på alla dina frågor så tänkte jag dela med mig av den snabba jämförelse jag gjorde mellan de olika högtalarna. Jag har endast använt inspelad musik, mp3 via en ipod.
Det är mycket svårt att beskriva ljud genom ord, men jag försöker förmedla min uppfattning.

RCF TT22A är överlägset bäst, oavsett volym. Jag uppfattar den som korrekt och detaljerad i alla register, förutom just den lägsta basen då förstås. Den låter öppet, luftigt och starkt med ett mellanregister som är bra mycket bättre än i de andra två, de höga frekvenserna blir inte påträngande även vid lite starkare volymer.

Yamaha DSR112A är något mindre fysiskt än TT22A, med bara ett handtag placerat på toppen av lådan, vilket känns lite märkligt när man ska få upp den på stativ.
DSR112A låter bra, men det märks tydligt att den inte når upp till samma klass som TT22A.
Den har lite "hängmatte" karaktär, och jag upplever de höga frekvenserna som lite väl starka vid höga volymer och de känns inte lika "rena" som TT22A. Midbasen känns inte heller lika detaljerad som i TT22A. Till akustisk musik låter den snyggt och detaljerat, men när man ökar volymen eller kör ett spår med fler instrument så hanterar den inte det lika bra som TT22A utan det blir lite... "rörigt"?

RCF 322A är en konstruktion som är omkring 10 år gammal, men vi använder dem fortfarande till mycket. Den låter helt okej till det mesta, även om den inte är lika bra som de båda andra ovan.
Jag hann inte lyssna så mycket på denna, men från midbas och uppåt så tycker jag inte att denna låter riktigt lika bra som DSR112A, även om de nog mest låter olika egentligen och vissa saker såklart går att eq'a, men jag har testat samtliga högtalare i "normalläge".

Kontentan av detta blir att jag gillar TT22A skarpt, i kombination med TTS18A har man ett mycket potent system.
Jag lyssnade lite snabbt på DSR112A med basen 118W, och det låter helt enkelt bra med inspelad discomusik, men jag kan inte ge en mer detaljerad beskrivning, förutom att det lät som om basen skulle "slå igenom" när vi pressade upp volymen. Detta borde väl limitern förhindra?

Tyvärr hann jag inte testa ordentligt med basar denna gången, men får jag en stund över så ska jag koppla upp allihop för en bättre jämförelse. Just nu har vi lite ont om plats för ett ordentligt test också =)

Jag hoppas att detta svammel gav dig någon form av utbyte inför framtida investeringar. 8)

MVH
Kristian

Bo-Göran Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 19 jul 2012, 22:34
Presentation: Coverbands musiker spelar Gitarr.
HIFI nörd

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Bo-Göran Nilsson »

Jag kollade billebro när jag köptemmonitorer sist.
De hade otroligt många på lager å på hyllorna.
Jag hade med eget inselat ljud tappat från monitorutg.
Sången klarade alla bra
De dyra hade dikanter med HIFI kvalité låter bra i snyggt i affären men så,
Onödigt då vi spelar så inhelveta högt så de fina diskanterna distar å låter jobbigt.
Det som stod högst på min lista nu var bastrumman den måste kännas och höras av alla där ligger grunden till att ni spelar tajt.
Eagles kom på det här och specialbeställde basmonitorer
Eagles hade alltid för många monitorer med sig ständigt klagande från Roddare och musikförlagen.
Köpte till slut att par av dem förstår inte argumentet att inte handla från billebro

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Jonas Larsson »

Man handlar inte av Billebro. Vi vill slippa oseriösa aktörer i branschen, så varför stödja en sådan genom att handla från dem?

Tänker inte dra igång en Billebrotråd (igen), men goggla och sök lite och återkom gärna via PM om du behöver fler argument.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Gustaf Gagge »

Diskanter med HiFi kvalite och Bas monitorer.

Låter spännande, kan du utveckla?
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Svante Gustafsson »

Jag ser gärna att de tre senaste posterna raderas, evt flyttas till ny tråd för att hålla denna tråd till ämnet!

Bo-Göran Nilsson:
Jag ser inte hur din post ska bidra till något vettigt i tråden då du inte nämner ett enda märke, sen skriver du väldigt osammanhängande och ogrammatisk så det är svårt att hänga med i vad du vill få sagt.. mer än att billebro är bra.

Själv har jag en ständig sträng när jag söker ljud på blocket tex. "Pa -billebro" & "aktiva -billebro" osv. vilket sorterar bort alla oseriösa billebro annonser.

(Flytta gärna med även denna post till en evt ny billebro tråd eller radera)
Senast redigerad av 1 Svante Gustafsson, redigerad totalt 0 gånger.
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Svante Gustafsson »

Kristian Nilsson skrev:Hej Svante!

Även om jag inte kan svara på alla dina frågor så tänkte jag dela med mig av den snabba jämförelse jag gjorde mellan de olika högtalarna. Jag har endast använt inspelad musik, mp3 via en ipod.
Det är mycket svårt att beskriva ljud genom ord, men jag försöker förmedla min uppfattning.

RCF TT22A är överlägset bäst, oavsett volym. Jag uppfattar den som korrekt och detaljerad i alla register, förutom just den lägsta basen då förstås. Den låter öppet, luftigt och starkt med ett mellanregister som är bra mycket bättre än i de andra två, de höga frekvenserna blir inte påträngande även vid lite starkare volymer.

Yamaha DSR112A är något mindre fysiskt än TT22A, med bara ett handtag placerat på toppen av lådan, vilket känns lite märkligt när man ska få upp den på stativ.
DSR112A låter bra, men det märks tydligt att den inte når upp till samma klass som TT22A.
Den har lite "hängmatte" karaktär, och jag upplever de höga frekvenserna som lite väl starka vid höga volymer och de känns inte lika "rena" som TT22A. Midbasen känns inte heller lika detaljerad som i TT22A. Till akustisk musik låter den snyggt och detaljerat, men när man ökar volymen eller kör ett spår med fler instrument så hanterar den inte det lika bra som TT22A utan det blir lite... "rörigt"?

RCF 322A är en konstruktion som är omkring 10 år gammal, men vi använder dem fortfarande till mycket. Den låter helt okej till det mesta, även om den inte är lika bra som de båda andra ovan.
Jag hann inte lyssna så mycket på denna, men från midbas och uppåt så tycker jag inte att denna låter riktigt lika bra som DSR112A, även om de nog mest låter olika egentligen och vissa saker såklart går att eq'a, men jag har testat samtliga högtalare i "normalläge".

Kontentan av detta blir att jag gillar TT22A skarpt, i kombination med TTS18A har man ett mycket potent system.
Jag lyssnade lite snabbt på DSR112A med basen 118W, och det låter helt enkelt bra med inspelad discomusik, men jag kan inte ge en mer detaljerad beskrivning, förutom att det lät som om basen skulle "slå igenom" när vi pressade upp volymen. Detta borde väl limitern förhindra?

Tyvärr hann jag inte testa ordentligt med basar denna gången, men får jag en stund över så ska jag koppla upp allihop för en bättre jämförelse. Just nu har vi lite ont om plats för ett ordentligt test också =)

Jag hoppas att detta svammel gav dig någon form av utbyte inför framtida investeringar. 8)

MVH
Kristian
Tack för mycket bra tester. Det var väl föga förvånade att RCF TT22A för 21000:- spelade bättre än DSR 112A för 8000:- ;)
Det som ger mer av ditt test är ju att du tycker DSR 112A slår gamla RCF 322A för ca samma nypris, och RCF 322A är ju hyllade på forumet sedan innan.

Tänkte ta mig till Ljudia.se någon dag framöver för lite a & b tester. Dom saluför ju
QSC K12, QSC KW122, Mackie SRM450v2, JBL EON 515XT & DB Opera 405D

Någon mer som gjort A & B tester med nyköpta Aktiva lådor?
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Anders Schärer
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 105
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 21:06
Kontakt:

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Anders Schärer »

Lyssna oxå på HKLInear 5 112FA .....

Daniel Nordin
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 206
Blev medlem: tor 15 nov 2007, 13:00

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Daniel Nordin »

Turbosound Milan (hela serien) är bra och prisvärda lådor enligt min mening.
Efter att ha haft eon högtalare sedan de första grå lådorna släpptes sålde vi av våra 515:or och 518:or
och bytte till Turbo-lådorna. Valet stod mellan jbl prx och någon rcf låda vill jag minnas.
Har faktiskt mer än en gång fått höra av kunder som ofta hyrt våra eon lådor att ljudkvaliten och ljudtrycket är mycket bättre i turbolådorna.
__________________________________
www.dmsound.se
0413-575040

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Kristian Nilsson »

@Svante:

Jo, självklart låter TT22A bättre än DSR112A, men ändå kul att jämföra.
RCF322A och DSR112A låter olika, men vilken som är bäst beror nog på vad man ska ha den till, jag vågar dock inte föreslå respektive användningsområden, men jag hade nog t.ex. valt DSR112A till inspelad musik/disco och 322A som scenmonitor.

Jag hade personligen direkt valt bort Mackie SRM450v2 & DB Opera 405D, men givetvis är det ju bra att jämföra för att bilda sig en egen uppfattning.
Jag tror inte jag hade valt EON 515XT heller, hellre PRX i så fall.
OCH, jag hade definitivt valt bort allt som har namnet Billebro av ren princip, oavsett hur det låter.
Det är nästan så att jag vill undvika alla de fabrikat som denna butik saluför, just för att man inte vill att det ska förknippas med annat skräp som säljs där.
Ni kanske har sett att Billebro inte har just RCF i sortimentet?
Billebro marknadsför DB technologies som RCF, vilket är riktigt fult och vilseledande.
Även om dessa båda fabrikat har samma ägare så är det ju inte samma produkter och de har ju inte samma generalagent!
Jag kan inte förstå att generalagenterna tillåter detta!
Nog om detta;)

QSC´s högtalare har jag aldrig testat, men har en vän som kör dem till teater och han säger att de låter bra.
Turbosound, som Daniel skriver, har jag ingen erfarenhet av, men är säkert värt att kolla upp.
Likaså HK Linear 5 112FA som Anders skriver, även fast den verkar vara delvis byggd av MDF?

Rcf har en ganska ny modell som heter HD 12-A från deras nya D-line, den ska spela ganska starkt och låta bra, men jag har inte testat den själv ännu. Skulle jag köpa nytt i dagsläget så hade jag definitivt velat testa den eller den lite mindre HD 10-A.

Lycka till & glöm inte rapportera hur en ev. provlyssning gick! :D

Mvh
Kristian

Kristoffer Engvall
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 90
Blev medlem: sön 09 dec 2012, 12:18
Presentation: Upplev - Ljud - Ljus - Event
Tillhandahåller helhetslösningar till stora som små evenemang.

Placering Skaraborg med omnejd.

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Kristoffer Engvall »

En personlig favorit gällande aktiva lådor som kan användas som både monitor och som FoH i mindre sammanhang är ElectroVoice SX360. Grymt imponerad av dessa lådor då de spelar både högt, rent och väldigt kontrollerande.
Alltså nästan samma som världens mest kopierade högtalare (sx300), men i aktiv tappning.

Klart, den är inte i samma prisnivå som DB Opera, Mackie eller liknande. Men man får oftast vad man betalar för..

(Notis: Den tidiga versionen av elementen som sitter i sx360 har en lite sämre kon, ett fel som åtgärdades i de senare versionerna.)
Upplev - Ljud Ljus Event

Placering Skaraborg med omnejd.

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Svante Gustafsson »

Provlyssnade Yamaha DXR 15 VS mina trotjänare Ecler Philos 12a i helgen.

Resultatet blev verkligen inte inte som väntat. Jag har varit väldigt nöjd med mina Ecler Philos 12a, men att dom skulle prestera bättre än nya Yamaha DXR 15 hade jag aldrig trott. Speciellt inte om man kollar på respektive specar från företagen här under. Ecler Philos 12a låter bättre, högre och har till och med bättre bas!? Yamaha:n lät väldigt platt och o-dynamisk. (Ja, alla tester gjorda med Dsp FOH/Main) Blir att leta vidare :/

Yamaha DXR 15
2-vägs bi-Amped 1100 watt (950 W LF + 150 W HF) klass D-förstärkare
133 dB SPL

Ecler Philos 12a
Power output (RMS) 300W (Bass) + 100W (Treble)
122 dB SPL
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Det var faktiskt lite förvånande, men ändå inte på vissa punkter.
Med tanke på att DXR15 är en nyare konstruktion så jag hade spontant gissat att den låter bättre än Philos 12A som dessutom är en "Kina-låda", men kombinationen av 15"bas i liten låda tillsammans med en 1"driver kräver en hel del av elementen. DXR är ju en lite billigare serie än DSR, så de har också lite enklare element.
Att sedan slutsteget har kylfläkt känns också lite märkligt när alla dagens "digitala" moduler knappt blir varma, och även om inte jag gillar det, så finns det säkert en tanke bakom även den konstruktionen 8)

RCF ART 322/522 är likadana, 322 spelar mer bas. Lådan är helt enkelt för liten för att 15"aren ska spela optimal bas, 12"aren trivs bättre i den lådan.

Jag tycker definitivt att du ska lyssna på DSR112 och även på RCF HD-12A, samt kanske de andra förslagen ovan. Jag hade nog stannat vid 12", såvida man inte tvunget av någon anledning måste ha just 15" :D

Det kanske finns någon annan som har erfarenhet av just aktiva 15" som låter bra?

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Bo-Göran Nilsson skrev: Det som stod högst på min lista nu var bastrumman den måste kännas och höras av alla där ligger grunden till att ni spelar tajt.
Nja, utifrån min erfarenhet från att utöva musik så brukar det vara virveln som anses viktigast för timing.
Bo-Göran Nilsson skrev:Eagles kom på det här och specialbeställde basmonitorer
Eagles hade alltid för många monitorer med sig ständigt klagande från Roddare och musikförlagen.
Köpte till slut att par av dem förstår inte argumentet att inte handla från billebro
Finns väl massor av standard-wedgar som som klarar av att återge baskagge bra ? Tror inte nån av dem säljs av billebro :)

Ontopic så gillar jag FBT eller RCF när det kommer till aktiva plastlådor. Och ja, 10" eller 12" är roligast att bära :) En annan sak som är bra att kolla upp är tillgång och pris på reservdelar ifall nåt skulle gå sönder. Glöm inte nylonöverdrag så att de håller sig snygga !
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Svante Gustafsson »

Ska iväg och göra A & B test mot QSC kW 122 på Ljudia om 20 min. återkommer med resultat.
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Johan Fälth »

Tycker fortfarande att jbl:s prx-600 serie ger löjligt mycket ljud för pengarna.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Svante Gustafsson »

Då har vi kört ännu ett A & B test

QSC kW 122
uteffekt 2x 500 Watt Klass D
SPL: 131 dB SPL max

Ecler Philos 12a
Power output (RMS) 300W (Bass) + 100W (Treble)
122 dB SPL

Jag avvaktade helt med uttalande och lät de två teknikerna från ljuda uttala sig först, båda utsåg Ecler till vinnare.
Bättre ljudtryck, bättre diskant (om än på gränsen till vass) & även bättre bas.

Börjar ju bli komisk med tanke på priset på 11000kr/st för QSC kW 122

vi provade även QSC K 8
Förstärkare Uteffekt 1000 W klass D
127 dB max SPL

Denna var ja mer imponerad av med sin lilla 8" are.. dock hade dom inga 10"" eller 12" inne så vi kunder kolla vad dom presterade i större storlekar.

Blir att leta vidare!

PS. Om någon i Skaraborg innehar nyare aktiva högtalare som man är väldigt nöjda med kommer jag gärna för a & b test (eller har beg Aktiva till salu, pm:a gärna mig)
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Nya Aktiva fullrange högtalare?

Inlägg av Johan Fälth »

Kommer du förbi Jönköping så kan du få lyssna på PRX-612M
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 54 och 0 gäster