Billebro Extreme

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Fredrik Blom
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 67
Blev medlem: tor 06 nov 2003, 01:00
Presentation: Fredrik Blom, bor tillsammans med
sambon strax utanför Karlstad i det lilla samhället Grums. Discjockey sen många år tillbaka...
Ort: Grums / Karlstad
Kontakt:

Billebro Extreme

Inlägg av Fredrik Blom »

Hejsan hejsan.
Satt och surfade runt lite under mitt nattskift på bruket. Harkel, när tillfälle gavs =) Hamnade tillslut på Billebro.se. Hittade lite intressanta produkter som var på ingång.

Citat från Billebro.se

"I Februari-07 kommer en 40-fots container med 15.000kg högtalare, slutsteg, m.m. - en egen serie i vårt namn och vår egen design. Från en fabrik som tillverkar åt FANE , CERWIN VEGA och många andra kända märken."

"IMPORTERA MED OSS, DIREKT FRÅN FABRIKEN."

Hittade bla en Aktiv dubbel-18 på 1200w med ett pris på 4699 kr (inkl. moms) 8O Billigt heltklart! Men är det något att ha?

Länk till aktiva dubbel 18":
http://www.billebro.se/show_prod.php?prod=1665

Länk till resterande av containern:
http://www.billebro.se/list_prod.php?se ... d=billebro

Någon som vet mer?

Mvh/ Fredrik
/// djfredrikb.se ///

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Dom heter Billebro, torde inte det vara tecken nog?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Vaddå? Billebro TURBO POWER måste ju vara bra! det hörs ju på namnet!

Andreas Staglianó
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 105
Blev medlem: sön 08 okt 2006, 10:07
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Andreas Staglianó »

Anar jag ironi hos herrarna Johanson och Tydén?!

Andreas Staglianó
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 105
Blev medlem: sön 08 okt 2006, 10:07
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Andreas Staglianó »

Jag var själv med och köpte in en liknande container för ett år sedan, grejerna såg helt ok ut, lät dret och har inte gjort annat än krånglat.
Man får vad man betalar för i denna bransch
Sedan kan man välja på dåliga, lite sämre eller bättre kompromisser.
Risken är att dessa faller in under dåliga, tyvärr.

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Allt som heter extreme, pro, super, mega och andra oproportionella saker är per definition kass.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Anders Plato
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 188
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 01:00
Presentation: Frilansande ljusdesigner inom scen, event samt arkitektur.
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Anders Plato »

För er som inte känner till Kent Billebro så känner jag att jag måste varna er för honom. Det är många som har blivit lurade av honom. Så gör inte affärer med honom.

För några år sen så var det till och med en artikel i DN om några unga killar som blivit lurad av honom.


Killen har 4st konkurser bakom sig... varav en är pågående
(sök på Billebro på bolagsverket.se)
Plato Ljusdesign
http://www.plato.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Per Johanson: Nä. Slick Superbeam och Megabeam är två exempel. Finns en del bra grejor som heter Turbo också, t.o.m. 8)

Fredrik: Leta upp någonting begagnat från en erkänt bra tillverkare istället, eller fråga om tips här!
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Jag kommer lätt beställa en "Rumpshaker" :D hehe

Eller, vänta! Jag har hittat ett ännu bättre sätt att bli rik på! För endast 1,25 mkr kan jag få köpa 25% av bolaget! Källa
"Köp din arbetsplats! Precis som du kan köpa din egen bostadsrätt eller villa så erbjuder jag dig att köpa 25% av Billebro Eventure AB och äga din arbetsplats! Ta ett lån på 1,25mkr, köp 25% här och skapa vad du vill här, ta ut en rejäl lön samt aktieutdelning, förverkliga dina drömmar och visioner här och fortsätt att utveckla detta företag och dess affärside, möjligheterna är gränslösa!! Det går bra för oss och vi har stora planer framåt som vi är igång och förverkligar."

Eller kanske bo på den planerade gården? Källa
Vi lagerför mycket av detta i nuläget i vår butik i Sthlm som snart kommer att säljas för att istället förvärva en egen fastighet / gård med större lagermöjligheter inom 10/20 mil från Sthlm.

Eller varför inte köpa hela verksamheten? Källa
Vi dubblade omsättningen från 04 till 05 och är marknadsledande på PRO ljud, ljus och DJ-produkter till lågpris.

Butiken är till salu för 3,5mkr inkl. hyreskontrakt, inkl. varulager, inkl. alla inventarier!
Antal anställda: 4

Utrustning som medföljer:
Varulager värde mer än 2mkr, inventarier, butiksinredning, galler, larm, telväxel, kundegister, ljus-skyltar, elektroniska reklamskyltar, datakassasystem, bokföringsprogram, datorer, skärmar, nätverk, kontorsinredning, lagerhyllor, serviceverkstad, hyr-utrustning, medmera, medmera! OBS Överlåtelse för butikslaokal ingår i priset, vi har haft tre budgivare på 1,5mkr bara för överlåtelse av själva lokalen! (Letat efter ny lokal men inte hittat något ännu). Jag Kent Billebro som startat och drivit detta i 26 år vill fortsätta som importör och designer av vissa produkter och säljer därför butiksrörelsen.

Verksamhet:
Försäljning, uthyrning och installation av PRO ljud, ljus och disco-utrustning. Skandinaviens största DJ-butik. Se www.billebro.se Många stora kunder, Sveriges Television, Nordea, m.fl.

Ekonomi
Omsättning: 8 000 000kr
Pris: 3 500 000kr

Geografi
Område: Södermalm-Hammarby Sjöstad
Kommun: Stockholm



Hm, nej, okej, vi ger företaget en chans.. Vi Gogglar lite.. Det första som kommer upp är lite recensioner ifrån Dj Portal. Källa

"Lämnade in en mixer som var paj (garanti) - de hanterade det som idioter och när jag hämtade hem den så hade de inte lagat den", "UNDVIK!"

"Han betalar inte ut lönerna till sina anställda, utan de får ta ut prylar istället för lön. Därför tjänar han extra på sina anställda, eftersom han köpt in grejerna till reducerat pris. Tar de ut lönen i varor så sparar han 30% på löneutbetalningen.BOJKOTTA!"

"Bluffmakeri och lurendrejeri av dem"

"Handla inte från detta företag! Allt är skit, går sönder, fungerar inte från början, glömda delar, fiffel, skumma affärer."

"Billebro är den värsta uthyrare jag haft att göra med.. hälften av grejerna jag hyrde fungerade inte som de skulle.. skivspelare som helt plötsligt dog.. högtalare som glappade.. strobbar med en ej kompatibel kontroll.. Kent totalvägrade att betala tillbaka något.. BOJKOTTA!!"

"Kan inte rekommendera Billebro till någon! Jag har själv arbetat där och har sett stället från insidan. Undvik."

"Köp inte på Billebro överhuvudtaget ägaren har gjort ca 18 konkurser och är almänt oseriös, betalar inte ut löner till anställda mm, varför kan ägaren hålla dom priser han gör. En oseriös bilförsäljare i Hifi branchen."

"Jag har svårt att förstå att den butiken fortfarande finns.
Med den servicen dom ger så vet man inte om man ska skratta eller gråta."

"Jag körde en spelning åt Billebro och skulle för min faktura köpa två casar till mina nyinköpta vinylsvarvar.

Nu har mina svarvar stått i förpackning en månad utan att jag fått mina casar.

Och fortfarande idag hette det att "dom är beställda", men det har det ju hetat en månad nu. Ska det vara så jävla svårt att beställa hem två casar när dom redan är "sålda"?"

"Men Kent B. själv får man ingen respons alls från såvida man inte är en storbystad 18-åring som ska hyra ljud till studentsläpet."

"Det bästa som skulle kunna hända är att Kent säljer sin andel till dom övriga i personalen. Då kanske vi skulle få se lite ordning och reda i butiken!"

"Instämmer helhjärtat i det utlåtande som en tidigare Gäst avgivit. Synnerligen skumt, grejerna fungerar inte och INGEN KOLL PÅ BOKFÖRINGEN. Det skulle väl inte löna sig. SE UPP!"

"Om ni är okunniga, som jag var då jag köpte mina skivspelare, ska ni verkligen inte gå till Billebro utan någon kunnig vid er sida. Billebro är ute efter att blåsa de som inte har tillräcklig kunskap inom ämnet, dessutom är priserna högre än i många andra butiker.
KÖP INTE HOS BILLEBRO!"

Nu kanske jag elak och tog bara med de negativa, det fanns faktiskt en som var positiv också!
"Har även hyrt anläggningar av dem och det har fungerat bra. Herr billebro själv är lite annorlunda men får betyget godkännt."

Okej, men vi letar väl vidare.. Då hittar vi www.djbattle.net där någon frågar vart man kan hyra dj-prylar i Sthlm, någon rekommenderar Billebro och någon rekomenderar ett annat företag i stället, då går kent själv in och svarar. Källa

"Guest: kent billebro [IP CHECK] Postat: 2003.02.15 - 14:22

Guuuuud vilka härliga människor

har ni inget annat för er än att försöka dissa oss hela tiden, det börjar bli tjatigt, vilka är ni egentligen, och varför är ni så otroligt fega att ni inte visar er här eller kommunicerar direkt med oss utan är så äckligt sjuka i huvet att ni sprider er skit här.
att baktala andra människor överhuvudtaget som ni gör är värre än kärringsskvaller, så jävla lågt att inte låta "den anklagade" komma till tals eller fejsa det direkt rakt upp och ner. så lååååågt och så fegt.
men det kanske är någon eller några konkurrenter som iscensatt detta, mycket smart "

Okej, ett seriöst uttalande ifrån företagets ägare.. Någon påpekar för Kent att han aldrig har fått svar på sina klagomål och att han nu har anmält hans företag till konsumentverket

"Guest: kent billebro [IP CHECK] Postat: 2003.02.17 - 18:49

BILLEBRO ÄR BÄST!!

Du som är besviken på oss, nåt gammalt groll, får hyra till halva priset, eller om vi anser det, helt gratis, så rättar vi till för gamla misstag.
Och vi får också över kunder till oss som är missnöjda med de konkurrenter ni nämner ovan, som då snackar skit om dem och deras service. Men vi har slutat med skitsnack."

Slutat med skitsnack? Hm, undrar om det finns någon mer tråd på samma forum.. Hittar en där en kille varit inne och köpt två nålar till sina skivspelare, men då han hittade dem billigare ville han gå tillbaka och byta (obruten förpackning), men då gällde "inga öppna köp, eller inga returer", tryggt att veta. Källa
Anders Plato skrev:För några år sen så var det till och med en artikel i DN om några unga killar som blivit lurad av honom.
http://www.backstageworld.com/dnbillebro.html Kents syn på artiklarna i DN, visst är det säkert så att tidningarna vinklar det på sitt sätt, man ska självklart inte tro på allt som tidningar skriver, utan bilda sig en egen uppfattning.

På Boyahead.com finns det ännu en tråd:
Källa

"Snubben driver en DJ-teknik-affär på Södermalm i Stockholm, och är välkänd för att vara påflugen, översnackig, jobbig och erotiskt närmande så fort man går in i hans butik, och dessutom för att aldrig ha sålt en enda teknikpryl som fungerat. dvs.. är det rent crap. Han verkar att bo i ett slags "andligt kollektiv" i någon slags stor lägenhet på landet utanför Stockholm dit han brukar ta dit ganska unga tonårsbrudar enligt ryktet."


Så, nu är det upp till er själva att bilda er en uppfattning, jag FÖRSÖKTE faktiskt att hitta positiva saker också, men det var svårt.. Detta ovan var det första som dök upp vid en google sökning, men visst, allt kan ju vara fel han är kanske en jätteseriös företagare. Det är upp till er själva att avgöra!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Mycket bra research arbete Jonas. SOm du säger försöker du ju vara objektiv men verkade ju vara svårt att hitta något större positivt ang. Billebro.

Så, jag föreslår dig Fredrik att köpa antigen beg. eller iaf från någon mera pålitlig återförsäljare som du själv vet att du kan lita på. Visst, det kanske skiljer i pris men det verkar som om det i dettafallet är värt några extra kronor för att slippa de problemem som kan uppstå.

// Erik
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Den här tråden handlar nu om billebrobashing:

Vi hyrde rökmaskiner av honom för spexets räkning en gång. Jättebilligt! Han fick nån gratisbiljett också.

Rökmaskinen funkade inte, och hazern lät alldeles för mycket (ungefär som en kompressor), man hörde i hela salongen när den drog igång. Helt oanvändbart. Så hade han mage att klaga på att jag tomtade mig med lite rundgångar under föreställningen, och gav mig sitt visitkort om jag behövde en riktig ljudtekniker. Ett under att jag inte smällde till honom.
"This is the updated input list"

Fredrik Blom
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 67
Blev medlem: tor 06 nov 2003, 01:00
Presentation: Fredrik Blom, bor tillsammans med
sambon strax utanför Karlstad i det lilla samhället Grums. Discjockey sen många år tillbaka...
Ort: Grums / Karlstad
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Blom »

Mycket ris =) Ord och inga visor!
Har själv aldrig haft kontakt med Billebro.se... Jag behåller nog mina lådor ett tag till =) Sen letar jag rekomendationer här =)

Tack tack! Ha de gött
/// djfredrikb.se ///

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Det e bara och läsa vilkoren hos han så blir man avrådd att köpa ifrån han. Betala först sen beställer jag sakerna. Vem vågar handla från en sådan.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Delar av hans köpvillkor är till och med rena kopior från "Boströms Ljud och Ljus" köpsvillkor. Han har inte ens orkat att ändra Boström till Billebro i villkoren:S
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Hmm.. Hur fan går killen runt på det där sättet..
Någon kanske borde meddela Andreas på Boströms..

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Det bästa är ändå att Kent Billebro började sin bana i nöjesbranschen som manlig strippa, och nu har de en högtalarmodell som heter....*trumvirvel*... Billebro Rumpshaker :mrgreen:
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Kolla bara på bildgalleriet, hur i helve*e kan man lägga upp bilder på sig själv när man badar naken på sitt företags hemsida? :D

Anders Brandén
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 487
Blev medlem: mån 21 aug 2006, 19:26
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Anders Brandén »

Hasse Queisser skrev:Det bästa är ändå att Kent Billebro började sin bana i nöjesbranschen som manlig strippa, och nu har de en högtalarmodell som heter....*trumvirvel*... Billebro Rumpshaker :mrgreen:
Suveränt! Killen verkar ju i alla fall ha en hel det självdistans... eller är han bara sjuk!? :D
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

10 spänn på att han enbart är lite speciell.
//Carpvik

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Tommy Pettersson skrev:Kolla bara på bildgalleriet, hur i helve*e kan man lägga upp bilder på sig själv när man badar naken på sitt företags hemsida? :D
Är det inte roligare att karln har en beg sida med privata saker på......

Man kanske skulle slå till på en cykel.....

"Cliffrunner raceline, behöver fixas lite med, därför endast 750kr."
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 33 och 0 gäster