Electrovoice

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Björn Lundin »

Någon som vet vad W2:orna listar? De bägge jag hittat för 12000:- var nio år gamla. Annars har jag ett par 3 år gamla F12 på g för 13000:-. Lutar nog åt det sistnämda! Om ingen har nån jättebra anledning till varför jag ska välja W2.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

W2 listar på 24600 inkl. moms. Det är en helt annan division på låda. Jag har aldrig kört dem brevid varandra, så om du får tillfälle så vore det kul att höra vad du tycker.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

dawen skrev:ElectroAudioHB: Vi har inte haft några större problem med rundgång då vi har använt MP412lådorna som monitorlådor, förutom då vi haft artister som gillar att hålla mikrofonen väldigt långt i från munnen, men då brukar det ju vara bökigt i stort sett vad man har för monitorlåda.

Enligt de mätningar som JBL redovisar i sina specifikationer (som man kan sehär) tycker jag inte att det borde finnas några visslingstendenser heller. Du kanske fick tag på ett trasigt exemplar? :?
Tja, det var väldigt låg nivå innan dom började gå runt och det är flera band upp till 12k (17k ligger en resonanstopp på i drivern) som tjuter så dom var lite jobbiga.Men dom mätningar jag har gjort visar också på starka resonanstoppar i 12tummaren (skärmupplösningen var för låg för att se toppar i diskanten) så kvaliteten är väl lite sisådär..

Dvs, dom var enormt mycket svårare än våra vanliga jbl monitorer där man kan blåsa öronen av artisterna innan det går runt.
I gengäld så skrev jag det här efter 2a erfarenheten med dom, nu har jag lyckats vänja mig såpass mycket vid dom att dom fungerar, däremot så har dom andra killarna på den firman inte lyckats få dom att fungera speciellt bra ännu så något fel är det.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Tja, det är ju iofs en relativt billig låda. Inte konstigt om era vanliga jblburkar låter bättre :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster