PLM10000Q

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Per Johanson
PAR-64
PAR-64

PLM10000Q

Inlägg av Per Johanson »

Herrejösses! Då finns det en ny klassetta på området verkar det som.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Daniel Eriksson
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av Daniel Eriksson »

Åfan, detta känns ju helt rätt!

Tänk att kunna köra 4 kanaler aktiva monitorer i ett rack om 4HE, eller ett mindre PA på ett enda steg...

Kan tänka mig att UASL kommer att investera i en del...

/Daniel

David Oxe
PAR-30
PAR-30

Inlägg av David Oxe »

Riktigt bra, dock helt väntat. Har ju pratats om ett 10000Q med inbyggd processor sen förra årets Plasa. Frågan är va de blir för prislapp =)

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

- Vill man ha en fyrkanalig Dolby Lake-processor i varje steg? Visst finns det fördelar med det, men det måste ju bli dyrare. Uppväger fördelarna med den interna DSP:n nackdelarna?

- Varför är inte FP+serien och PLMserien kompatibla?
KISS. Keep It Simple Stupid.

David Oxe
PAR-30
PAR-30

Inlägg av David Oxe »

Fördelen är ju att det blir väldigt enkelt att jobba med "byggblock", av typen ett steg i varje rack, som sen byggs ihop till en lämplig vagn. För oss som jobbar mkt med D&B är detta klockrent för monitor, extra basar osv osv...

Användarvisningsbild
Dan Bävholm
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av Dan Bävholm »

Synd bara att det finns endatst två ingångar. Ingen kunde svara på om man kunde nå de fyra utgångsprocessorerna via digitalaudio-nätverket direkt. Ibland vill man inte ha delning i steget utan bara driver-EQ och fyra diskreta utgångar.
Min gissning är att LAB har en order på ett par tusen av dessa till Clair/Showco. Lake Contour var ju ett Clair project från början, Clair IO. TC är revanchsugna eftersom de inte kom fram med EQ-Station i tid och förlorade Clair som kund. En order från Clair skulle öppna dörrarna rejält för LAB/TC i USA. Dolby/Lake skulle nog aldrig vara intresserade om det inte fanns potential i denna kombination. Det ryktas om att en annan slutstegstillverkare oxå ville ha Lake processor inbyggt, -men den fick inte plats..........

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Johannes Nordgren »

Jag är inte så säker på att UA blint kommer gå och köpa en massa labsteg. Har ni kollat på L-Acoustics nya fyrkanals-steg LA4 och LA8 4x1000W resp 4x2000W

De har också inbyggda processorer och en hel jävla massa presets.

De låter helt galet bra!

Om UA lyfter luren och ringer ner till fransmännen så lär de ju få rätt vettiga priser också.

Användarvisningsbild
Dan Bävholm
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av Dan Bävholm »

UA kan nog inte lyfta på luren till L-Acoustics. Det är SPL Produktion (Kåre & Åsa Hjelm) som har LA agenturen och har alltid haft. Kåre & Åsa var tills i våras delägare i UASL men inte numera. SPL och UA samarbetade och delade tidigare lokal.
United Audio Starlight har ett helägt dotterbolag One Two Sales, som har bl.a. VariLite, ETC och Meyer Sound agenturena.

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Johannes Nordgren »

Tack för upplysningen men jag känner också väl till Kåre, jag har haft en del kontakt med honom själv ang. bruna lådor. Jag tänkte mig bara att fler förstod vad jag menade om jag inte blandade in en tredje part men visst, rätt ska väl alltid va rätt!

Skriv svar