Wyg-PDF

Här kan du diskutera ljussättning av scener mm.
Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Wyg-PDF

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Nu kommer en lite WYSIWYG fråga till.

Finns det något sätt man kan göra en wyg fil till en pdf och hur gör man i så fall?
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Inlägg av Gustaf Gagge »

ett sätt är ju att instalera ett program som blir som en skrivare fast istället för att skriva till papper blir det en pdf.

tex. detta program. http://www.tucows.com/preview/317507

finns säkert massor med freeware programvara
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Det går inte att göra direkt från wygen då?
Work sucks, send me on tour!

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Fredrik Nilsson skrev:Det går inte att göra direkt från wygen då?
men om du installerar en PDF skivare så blir det ju det?! För du skriver ju bara ut från Wyggen, eller vilket program du vill, och så blir det en PDF-fil istället för ett papper.

Sök på Cute Pdf, jättebra freeware.

Användarvisningsbild
Holger Tistad
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 30 jan 2008, 11:20

Inlägg av Holger Tistad »

Bullen Lagerbielke skrev:
Sök på Cute Pdf, jättebra freeware.
2nd that.
The desperate assumption that somebody,
or at least some force,
is tending the light.

- Hunter S. Thompson

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Okej får kolla det, skandal att stället jag skickade det till inte kunde öppna en Wyg fil, en av Sveriges största teatersällskap
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Holger Tistad
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 30 jan 2008, 11:20

Inlägg av Holger Tistad »

När jag var på Dramaten sollade brandväggen/virusskyddet bort alla bifogade filer som slutade på .wyg...
The desperate assumption that somebody,
or at least some force,
is tending the light.

- Hunter S. Thompson

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Fredrik Nilsson skrev:Okej får kolla det, skandal att stället jag skickade det till inte kunde öppna en Wyg fil, en av Sveriges största teatersällskap
Varför är det skandal?? Dom flesta teatrar jobbar väl med Acad eller vectorworks? Och Wysiwyg kan exportera till DWG eller DXF.

Bullen

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Inlägg av Gustaf Gagge »

Fredrik Nilsson skrev:Okej får kolla det, skandal att stället jag skickade det till inte kunde öppna en Wyg fil, en av Sveriges största teatersällskap

packa ner den i en zipfil så är ju det problemet löst

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Bullen Lagerbielke skrev:
Fredrik Nilsson skrev:Okej får kolla det, skandal att stället jag skickade det till inte kunde öppna en Wyg fil, en av Sveriges största teatersällskap
Varför är det skandal?? Dom flesta teatrar jobbar väl med Acad eller vectorworks? Och Wysiwyg kan exportera till DWG eller DXF.

Bullen
Jasså det var något nytt, alla teatrar jag har varit på har använt Wysiwyg, men det är mycket möjligt att dom gör, vet nog du bättre än jag.
Jag vet att denna teater använder sig av Wysiwyg eftersom jag även har jobbat där.
Work sucks, send me on tour!

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Fredrik Nilsson skrev:
Bullen Lagerbielke skrev:
Fredrik Nilsson skrev:Okej får kolla det, skandal att stället jag skickade det till inte kunde öppna en Wyg fil, en av Sveriges största teatersällskap
Varför är det skandal?? Dom flesta teatrar jobbar väl med Acad eller vectorworks? Och Wysiwyg kan exportera till DWG eller DXF.

Bullen
Jag vet att denna teater använder sig av Wysiwyg eftersom jag även har jobbat där.
Men om dom har Wysiwyg, varför kan dom inte öppna filerna??

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Träffade ansvarig person nu i veckan tydligen var alla som kunde öppna en WYG fil ute på jobb, men nu är det löst och alla är glada igen.
Work sucks, send me on tour!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 62 och 0 gäster