Kvant 8W fullfärgslaser

Har du prylar liggandes som du vill bli av med? Här kan du sätta ut dina säljes annonser!
Filip Lundkvist
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 11:12
Ort: Stockholm
Kontakt:

Kvant 8W fullfärgslaser

Inlägg av Filip Lundkvist »

Högklassig 8W fullfärgslaser med top-notch komponenter, byggd 2013 av Kvant enligt mina specifikationer.

Du kan få den i en av dessa konfigurationer:

1) Med Coherent 514nM 3W OPSL-laser
2) Med Kvant 520nM 2W diodlaser

Övriga lasermoduler är från Kvant, 2W röd 637nM samt 3W blå 445nM.

Givetvis är lasern utrustad med CT-6215 scanners. State-of-the-art.

Lasern är också bestyckad med en 360-lins, som möjliggör projicering på 360x180 grader, dvs placerar du lasern mot tex bakre väggen så kan du täcka precis hela lokalen med laserstrålar. Hur många gånger har du inte fått önskemålet "jag vill att lasern ska täcka hela lokalen" från en kund?

360-linsen är dessutom fiffigt monterad på en platta som gör att den är väldigt lätt att ta bort ifall man vill använda lasern utan 360.

Inbyggt interface med Ethernetanslutning. Interfacet gör att man kan styra lasern via programvaran Moncha, eller via DMX, eller köra den stand-alone. Interfacet används också för att kalibrera lasern. Självklart har lasern vanliga traditionella ILDA-anslutningar också, ifall man vill köra annan mjukvara.

Specialbyggd case av Wemworks, anpassad för att skydda 360-linsen.

Anslutningar:
-Powercon
-ILDA in
-ILDA ut
-Ethernet
-Safety remote
-Safety key


PRIS

Med 3W grön 514nM 140.000
Med 2W grön 520nM 80.000

Priser ex moms.

Lasern går även att hyra ifall du vill prova den på något event. Vid köp räknar vi då givetvis av hyreskostnaden från priset.

Hör av dig för diskussion!

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1351
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: Kvant 8W fullfärgslaser

Inlägg av Johannes Nordgren »

Filip Lundkvist skrev:H
Lasern är också bestyckad med en 360-lins, som möjliggör projicering på 360x180 grader, dvs placerar du lasern mot tex bakre väggen så kan du täcka precis hela lokalen med laserstrålar.
För att märka ord blir det 180x180graders spridning….hade det varit 360gr hade den skjutit rakt bakåt från linsen också….vilket vore rätt festligt…som en rundstrålande subbas :-)

Låter grym för övrigt….hade jag haft efterfrågan hade jag nog varit rätt sugen :-)
We make good music sound great!

Filip Lundkvist
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 11:12
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Kvant 8W fullfärgslaser

Inlägg av Filip Lundkvist »

Hej Johannes! Tror jag förstår hur du tänker, det är 180 graders vinkel på X-axeln och 180 grader på Y-axeln i scannern, så det är ju korrekt rent tekniskt, men jag tror ändå att den upplevda effekten beskrivs bäst som 360 grader; om man skulle ställa lasern mitt inuti ett klot, så skulle den projicera mot halva klotets yta, dvs runt hela omkretsen, dvs 360 grader :)

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1351
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: Kvant 8W fullfärgslaser

Inlägg av Johannes Nordgren »

Hehe, att det är en 360-lins kan jag skriva under på men du ska nog inte benämna den just 360x180gr utan 180x180....

Har fortfarande inte vunnit på lotto, hade köpt den då!
We make good music sound great!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 21 och 0 gäster