Skicka rack.. Hur??

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
DJDogge
Rookie
Rookie
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 30 jun 2004, 01:00
Ort: Heby

Skicka rack.. Hur??

Inlägg av DJDogge »

Hejsan..
Kan väl börja presentera mig lite kort.. Är ny här på forumet.. Jag heter Douglas är 16år och jobbar som discjockey på några ställen ibland... Bor i Heby som ligger utanför sala... Har någon nått dj/ljudtekniker jobb så hör av er!
Och nu över till min fråga...

Det är så att jag funderar på att köpa ett rack (tomt) av en kille begagnat men det är så att jag inte har vägarna förbi det stället så jag tänkte fråga hur bästa sättet att frakta det på var. Det ska vara så billigt som möjligt.. Det är ett holmbergs rack 8he... Är det dyrt att skicka på posten?
Tacksam för svar!
//Douglas

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Hej Douglas, och välkommen till forumet!

Posten har för vana att vara både dyra och dåliga. Bussgods har jag väldigt bra erfarenheter av. De är snabba, billiga och de sabbar inte paket. Du hittar närmaste Bussgodsställe här

DJDogge
Rookie
Rookie
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 30 jun 2004, 01:00
Ort: Heby

Inlägg av DJDogge »

Tack så mkt =)
Det gick snabbt att få svar på den frågan.. Har du möjligtvis en gissning på vad det skulle kosta att skicka racket??
//Douglas

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jag har skickat ett slutsteg på ungefär 20kg en gång. Det kostade 180 kronor, men då var det till andra längst ner i Skånge steget skulle.

Racket är ju inte så tungt, dock en aning skrymmande. Skulle bli förvånad om Bussgods tar mycket mer än 150.