Nu fikar vi bulle, gubbar!

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

knoppen (Afromannen) skrev:
Gustaf(KMD) skrev:Kånka 10ton utrustning varje helg gör nog sitt fast man får bara muskler ingen kondition och fläsket finns kvar. All mat förutom snabbmat blir för dyrt. Framförallt i timlöns synpunkt.

Dock har jag en taskig ovana att glömma bort att äta när man är ute och gigar. Har kommit på mig flera gånger när man kommer hem vid 6 snåret på morgonen att man inte käkat nånting på 15timmar, av nån jävla anledning så har man alltid fullt upp och mat hinns inte med. Då kan man skatta sig lycklig att man har tjej som slänger ihop mat åt en när man kommer hem och väcker henne för att man är så jävla trött:P En rygg massage på det och sen sussar man som en bäbis i 12 timmar minst:P

181cm och 76kg men det är på väg neråt.. hoppas jag:P

En riktigt skojjig motion som många inte tror är motion är faktiskt motocross. Så sjukt roligt är det och det är tro det eller ej den mest allsidiga träningen man kan få. Helt fantastiskt jävla jobbigt är det, men så grymt skoj! Jag körde i 2år nånting men sen kändes det aldeles för tomt i plånboken riktigt dyr sport tyvärr. Men har ni pengar så är det värkligen nånting jag rekomenderar!

Ne om man skulle ta sig lite fika nu, har ju trots allt avslutat en jobbig dag i plugget bestående av orientering halv nio på morgonen!!!
Du är också en knoppen! Fasiken va fätt. Folk har frågat mig om jag är Knoppens mobildisco :wink:

Det du sa om att snabbmat är billigare än vanlig mat, handlar du mat på macken eller? Verkade konstigt .. Snabbmat är väl dyrare ändå? :)

Ja, man får nog en bunt träning av att kånka 10 ton utrustning på en helg. *afromannen*
Det jag menar är att man inte har råd att ställa sig och laga egen mat osv för det kostar i lön, ska man laga egen mat och käka den så är man uppe i en timme direkt. Makdonken kan man bli proppmätt och spyfärdigt på 15min blankt! Klirar man ut det mot dom 45min masn går miste om lön så blir det mycket billigare med hamburgare! Har man den turen att man kan jobba medans dom lagar burgarna så tjänar man ju jätte massa tid på det!

Förstår du hur jag menar?

Knoppen är ju så fränt som det bara kan bli!

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Gustaf(KMD) skrev: Det jag menar är att man inte har råd att ställa sig och laga egen mat osv för det kostar i lön, ska man laga egen mat och käka den så är man uppe i en timme direkt. Makdonken kan man bli proppmätt och spyfärdigt på 15min blankt! Klirar man ut det mot dom 45min masn går miste om lön så blir det mycket billigare med hamburgare! Har man den turen att man kan jobba medans dom lagar burgarna så tjänar man ju jätte massa tid på det!

Förstår du hur jag menar?

Knoppen är ju så fränt som det bara kan bli!
Matlåda!!! FOODBOX för bövelen *solglasögon*

Ja, knoppen är fränt! Kommer knoppen mobildisco till Sundsvall nån jäkla gång? Det vore coolt, så jag kan skämta om det med mina kompisar *afromannen*


EDIT: Försök att inte citera i citaten som redan är citerade, blir lite rörigt då.

/Admin

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

knoppen (Afromannen) skrev: Matlåda!!! FOODBOX för bövelen *solglasögon*

Ja, knoppen är fränt! Kommer knoppen mobildisco till Sundsvall nån jäkla gång? Det vore coolt, så jag kan skämta om det med mina kompisar *afromannen*
Men herrejesus vad seriöst det blev nudå.. Vem ska laga den lådan då? Laga den lådan tar väl oxå en halvtimme och då är i iaf där att det blir billigare att äta på makdonkas.

Och så mycket godare oxå:P

Sundsvall hmm ja du får väl boka in mig nånstans och ge mig århundradets reseersättning! så kan jag ju fundera på saken:P


EDIT: Försök att inte citera i citaten som redan är citerade, blir lite rörigt då.

/Admin

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Gustaf(KMD) skrev:
knoppen (Afromannen) skrev: Matlåda!!! FOODBOX för bövelen *solglasögon*

Ja, knoppen är fränt! Kommer knoppen mobildisco till Sundsvall nån jäkla gång? Det vore coolt, så jag kan skämta om det med mina kompisar *afromannen*
Men herrejesus vad seriöst det blev nudå.. Vem ska laga den lådan då? Laga den lådan tar väl oxå en halvtimme och då är i iaf där att det blir billigare att äta på makdonkas.

Och så mycket godare oxå:P

Sundsvall hmm ja du får väl boka in mig nånstans och ge mig århundradets reseersättning! så kan jag ju fundera på saken:P


EDIT: Försök att inte citera i citaten som redan är citerade, blir lite rörigt då.

/Admin
Äh, vadå seriöst? Jag är inte ett dugg seriös. Blå dong med pung.

Men måste du laga matlådan mitt i arbetet? Du kan väl laga den innan du går till jobbet eller dagen före!? :)
Nu är du ju bara omöjlig!

Självklart skulle jag fixa dig till Sundsvall om jag hade intresse till det, men det har jag inte! Tyvärr, du får ta dig hit själv, bara för att vi båda är knoppar, bara därför. Okej? ;-)

PS. Kan inte den Admin som editerar i våra meddelanden berätta vem det är som gör det istället för att signera "/Admin"? Blir så opersonligt och tråkigt och jobbigt, tycker jag! *afromannen*

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Matlåda är billigt och bra. Fast inte alltid jag orkar göra det bara för dess skull, utan om man skulle råka göra köttfärsås baserad på nåt kg kött eller en stor laddning wok eller ugnspannkaka. Och sen måste man diska och så, vilket gör nån av restaurangerna på Campus eller kring vallhallavägen mycket attraktivare. (när jag jobbade åt jag så gott som alltid lunch ute, men då hade man annan budget. *sakna sushiluncherna*)
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

Fan knoppen! Jag tror du har något där....teknikerläger! Man har det under tidig vår eller sen vinter för att alla skall komma i form innan säsongen drar igång på allvar... *flinar*
Q.E.D

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Brukar ofta köpa nån sallad eller smörgas att ta med mig, oftast när man jobbar ute i Grisslinge, så blir d gratis-käk, förra sommaren var d hamburgare, i år blev d en hel del korv :D
Sen om vikt, jag e 176 cm och väger 75 kg, och jag brås inte över d, för jag e inte överviktig, utan jag e lika kraftig som min morfar var :wink:

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 56 och 0 gäster