Nu fikar vi bulle, gubbar!

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Nu fikar vi bulle, gubbar!

Inlägg av Fredrik Sundström »

Vad käkar ni i fikarummet?

Jag brukar bli serverad bulle och läsk, sällan finns det frukt att tillgå, och allt för ofta äter jag skräpmat till lunch och när man är på jobb/festival - man borde öva på att bli nyttigare! Jag vet att fler i branschen är onyttiga som jag, därför påpekar jag. *afromannen*

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

I bra fall får all personal på gig i huset god, vällagad mat från köket. Detta brukar tyvärr bli kall mat man får värma för att matpausen brukar bli när bandet dyker upp och man ska soundchecka. Detta medför att man oftast skickar man en löpare till grillen för att ha nåt man kan slänga i sig utan att behöva använda bestick eller bordsskick när man försöker debugga varför inserterna är på lunch.

När vi bygger i huset brukar det bli skräpmat och kaffe.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Alldeles för mycket skräpmat här med (surprise). Bor dessutom i samma kåk som Mc Donalds, vilket inte direkt gör saken bättre. Ett intag av en stor petflaska cola per dag hjälper till att hålla kaggen vid god vigör (storleksmässigt), och när man är ledig så dricker man ju gärna en bira eller sju *solglasögon*

Hmm... ett jäkla under att man (med råge faktiskt) fortfarande håller sig under 100-strecket på vågen...

Funderade i vintras allvarligt på att till slut göra sanning av hotet mot mig själv att börja motionera... men vad lyckas man med då, jo bryta fotjäkeln så man blir mer orörlig än någonsin tidigare för en överskådlig framtid. Är igång och jobbar igen sen ett bra tag iofs, men jogging (baah, vad trist det låter) är fortfarande inte på schemat om man säger så.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

cyberpunk skrev: Hmm... ett jäkla under att man (med råge faktiskt) fortfarande håller sig under 100-strecket på vågen...

Funderade i vintras allvarligt på att till slut göra sanning av hotet mot mig själv att börja motionera... men vad lyckas man med då, jo bryta fotjäkeln så man blir mer orörlig än någonsin tidigare för en överskådlig framtid. Är igång och jobbar igen sen ett bra tag iofs, men jogging (baah, vad trist det låter) är fortfarande inte på schemat om man säger så.
Varför motionera i den här branschen?
Det blir ju lite tårta på tårta om man säger så...

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

ElectroAudioHB skrev:
cyberpunk skrev: Hmm... ett jäkla under att man (med råge faktiskt) fortfarande håller sig under 100-strecket på vågen...

Funderade i vintras allvarligt på att till slut göra sanning av hotet mot mig själv att börja motionera... men vad lyckas man med då, jo bryta fotjäkeln så man blir mer orörlig än någonsin tidigare för en överskådlig framtid. Är igång och jobbar igen sen ett bra tag iofs, men jogging (baah, vad trist det låter) är fortfarande inte på schemat om man säger så.
Varför motionera i den här branschen?
Det blir ju lite tårta på tårta om man säger så...
Man kan tycka det, såpass mycket som vi sliter rent fysiskt, men sanningen är ju att rätt många i vår bransch faktiskt ät överviktiga (jag vet att det definitivt inte stämmer in på dig :P ). Dessutom så är det ju rätt vanligt med trasiga höfter, ryggar och knän. Om fler tränade så tror jag att detta skulle minska.

Jag behöver bara kolla på mig själv. Man tycker man rör på sig som fasen i jobbet, men det måste vara fel sorts fysisk aktivitet, för det sliter fan mer än vad det bygger upp.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

ElectroAudioHB skrev:
cyberpunk skrev: Hmm... ett jäkla under att man (med råge faktiskt) fortfarande håller sig under 100-strecket på vågen...

Funderade i vintras allvarligt på att till slut göra sanning av hotet mot mig själv att börja motionera... men vad lyckas man med då, jo bryta fotjäkeln så man blir mer orörlig än någonsin tidigare för en överskådlig framtid. Är igång och jobbar igen sen ett bra tag iofs, men jogging (baah, vad trist det låter) är fortfarande inte på schemat om man säger så.
Varför motionera i den här branschen?
Det blir ju lite tårta på tårta om man säger så...
Tårta på tårta .. Tja, beror ju lite på vilken yrkesroll man har. Det finns ju folk som för det mesta instruerar folk (hump, riggers, runners) vad dom ska göra och själv inte utför så mycket fysiskt arbete, eller hur? Då får man inte speciellt mycket motion. Ett bra exempel på sådana roller kan ju vara ljudtekniker & ljusoperatör på turnéer, då man har en given roll och inte deltar i bygg & riv. Eller hur?

Så tror jag att det är i alla fall *afromannen*

Tårta är gott, för övrigt.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

cyberpunk skrev:
ElectroAudioHB skrev:
cyberpunk skrev: Hmm... ett jäkla under att man (med råge faktiskt) fortfarande håller sig under 100-strecket på vågen...

Funderade i vintras allvarligt på att till slut göra sanning av hotet mot mig själv att börja motionera... men vad lyckas man med då, jo bryta fotjäkeln så man blir mer orörlig än någonsin tidigare för en överskådlig framtid. Är igång och jobbar igen sen ett bra tag iofs, men jogging (baah, vad trist det låter) är fortfarande inte på schemat om man säger så.
Varför motionera i den här branschen?
Det blir ju lite tårta på tårta om man säger så...
Man kan tycka det, såpass mycket som vi sliter rent fysiskt, men sanningen är ju att rätt många i vår bransch faktiskt ät överviktiga (jag vet att det definitivt inte stämmer in på dig :P ). Dessutom så är det ju rätt vanligt med trasiga höfter, ryggar och knän. Om fler tränade så tror jag att detta skulle minska.

Jag behöver bara kolla på mig själv. Man tycker man rör på sig som fasen i jobbet, men det måste vara fel sorts fysisk aktivitet, för det sliter fan mer än vad det bygger upp.
Fler borde träna, helt klart. Det minskar yrkesskador, inte minst det där med att bara prata om det man jobbar med, då kan man snacka om träning och anabola istället *afromannen*

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

80 pannor på 184 cm är väl ett ganska bra facit, men för tre år sedan var man tio kilo lättare, och inte så mycket längre. Taskig trend, men den är på väg att brytas! Sluta med mat jag gillar eller snabbmat tänker jag dock inte, såvida jag inte måste.

Nyckeln till att hålla sig i bra form är nog att ha kul. Jogga är boring, som sagt. Gymma är nog rätt trist det också, plus att det kostar för mycket.

Bollsporter och inlines med kompisar (eller då och då bra musik som substitut) gör tricket för mig.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

dawen skrev:80 pannor på 184 cm är väl ett ganska bra facit, men för tre år sedan var man tio kilo lättare, och inte så mycket längre. Taskig trend, men den är på väg att brytas! Sluta med mat jag gillar eller snabbmat tänker jag dock inte, såvida jag inte måste.

Nyckeln till att hålla sig i bra form är nog att ha kul. Jogga är boring, som sagt. Gymma är nog rätt trist det också, plus att det kostar för mycket.

Bollsporter och inlines med kompisar (eller då och då bra musik som substitut) gör tricket för mig.
Jag älskar bollsporter, fast jag har inget gäng att utöva det med, tyvärr.

Ska vi inte ta ett teknikerläger någon gång ute i skogen och spela bollsporter? alla som vill? Hur bra vore inte det på en skala .. *afromannen*

För övrigt så är det kul att gymma, fast jag lyfter mest skrot hemma för gym är för dyrt, men jag tycker det är jätteskoj! Jag slår bara på en Maidenplatta på vinylsnurran och kör på en timme, det funkar. Cykla är skönt fast man får ont i röven .. :)

Rocka loss ordenligt på en rockkonsert är dock roligast och bäst, fast det ges inte tillfälle sådär jätteofta, jag är döslut efter en bra rockkonsert! Även om jag står och blinkar lampor .. Hihi

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Även jag har införskaffat en hantel. Fast, jag brukar inte lyssna på Maiden, snarare Turbonegro eller Hellacopters! :wink:

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

dawen skrev:Även jag har införskaffat en hantel. Fast, jag brukar inte lyssna på Maiden, snarare Turbonegro eller Hellacopters! :wink:
Turbonegro var ju häftiga. Fast Maiden står högst på spellistan ändå, dawen borde lyssna mer på Maiden, om han inte vill fortsätta vara en Hellacopters-whimp d.v.s. *afromannen*

Reggae råkkar, om nu det här skulle bli en musikdiskussion, bäst jag säger något om mat ..

Mat är gott, godis är godast på bio.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag skadar mig bara på inlines känns det som.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Då gör du fel :wink:

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

dawen skrev:Då gör du fel :wink:
Man kan faktiskt göra rätt och skada sig ändå! T.ex. om man blir knuffad i skidbacken.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

dawen skrev:Då gör du fel :wink:
Jag försöker lära mig att göra rätt. Fast det är svårt när man försöker lära sig att navigera backar innan man har kommit på det här med att bromsa och/eller balansera riktigt. Sen blir det ännu svårare när man skadar knät och vet att man får jätteont om man skadar knät igen och vet att man kommer att ramla på det knät om man ramlar på inlines, och vet att man ramlar på inlines...

Alltså håller jag mig till skidor. Där finns iaf after ski.
"This is the updated input list"

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

ian skrev:Alltså håller jag mig till skidor. Där finns iaf after ski.
Och apor på afterski. Var någon fler än jag på Afterski 1000 i Funäsdalen för två veckor sen? Det var ruskigt skoj! Bara undrar ..

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Kånka 10ton utrustning varje helg gör nog sitt fast man får bara muskler ingen kondition och fläsket finns kvar. All mat förutom snabbmat blir för dyrt. Framförallt i timlöns synpunkt.

Dock har jag en taskig ovana att glömma bort att äta när man är ute och gigar. Har kommit på mig flera gånger när man kommer hem vid 6 snåret på morgonen att man inte käkat nånting på 15timmar, av nån jävla anledning så har man alltid fullt upp och mat hinns inte med. Då kan man skatta sig lycklig att man har tjej som slänger ihop mat åt en när man kommer hem och väcker henne för att man är så jävla trött:P En rygg massage på det och sen sussar man som en bäbis i 12 timmar minst:P

181cm och 76kg men det är på väg neråt.. hoppas jag:P

En riktigt skojjig motion som många inte tror är motion är faktiskt motocross. Så sjukt roligt är det och det är tro det eller ej den mest allsidiga träningen man kan få. Helt fantastiskt jävla jobbigt är det, men så grymt skoj! Jag körde i 2år nånting men sen kändes det aldeles för tomt i plånboken riktigt dyr sport tyvärr. Men har ni pengar så är det värkligen nånting jag rekomenderar!

Ne om man skulle ta sig lite fika nu, har ju trots allt avslutat en jobbig dag i plugget bestående av orientering halv nio på morgonen!!!

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Gustaf(KMD) skrev:Kånka 10ton utrustning varje helg gör nog sitt fast man får bara muskler ingen kondition och fläsket finns kvar. All mat förutom snabbmat blir för dyrt. Framförallt i timlöns synpunkt.

Dock har jag en taskig ovana att glömma bort att äta när man är ute och gigar. Har kommit på mig flera gånger när man kommer hem vid 6 snåret på morgonen att man inte käkat nånting på 15timmar, av nån jävla anledning så har man alltid fullt upp och mat hinns inte med. Då kan man skatta sig lycklig att man har tjej som slänger ihop mat åt en när man kommer hem och väcker henne för att man är så jävla trött:P En rygg massage på det och sen sussar man som en bäbis i 12 timmar minst:P

181cm och 76kg men det är på väg neråt.. hoppas jag:P

En riktigt skojjig motion som många inte tror är motion är faktiskt motocross. Så sjukt roligt är det och det är tro det eller ej den mest allsidiga träningen man kan få. Helt fantastiskt jävla jobbigt är det, men så grymt skoj! Jag körde i 2år nånting men sen kändes det aldeles för tomt i plånboken riktigt dyr sport tyvärr. Men har ni pengar så är det värkligen nånting jag rekomenderar!

Ne om man skulle ta sig lite fika nu, har ju trots allt avslutat en jobbig dag i plugget bestående av orientering halv nio på morgonen!!!
Du är också en knoppen! Fasiken va fätt. Folk har frågat mig om jag är Knoppens mobildisco :wink:

Det du sa om att snabbmat är billigare än vanlig mat, handlar du mat på macken eller? Verkade konstigt .. Snabbmat är väl dyrare ändå? :)

Ja, man får nog en bunt träning av att kånka 10 ton utrustning på en helg. *afromannen*

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Glömma att äta har inte jag problem med. Jag blir gnällig och irriterad till den punkten att mina medarbetare letar reda på nåt ätbart så att jag går att vistas kring.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Håller med dig Gustaf, det är ofta man kommer på sig själv att man har glömt att äta, kanske inte så bra i längden. Det är ju tur att man oftast har ett par hungriga dj´s med sig som påminner en om att det nog är dags att fixa lite mat snart.

Hm, mat och sovklocka kanske? Sorry killar, jag kan inte rigga mera, måste sova lite!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 52 och 0 gäster