Sommarjobb!

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Gäst

Sommarjobb!

Inlägg av Gäst »

Ja, det är farligt nära en tidigare tråd, men jag undrar helt enkelt vad ni alla har för planer i sommar?

ZeCute
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 28 jan 2004, 01:00
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av ZeCute »

Blir att åka runt här i dalarna och göra en del festivaler och lite andra olika evenemang. Är inte klart riktigt klart än exakt vad jag ska göra. Men skulle tro att det blir att vara mickteniker på en del ställen och kanske FOH på någon mindre scen. Och såklart en hel del riggning..;)

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

Eftersom det är svårt att få betalt arbete i ljussvängen är jag rädd att det blir att åka hemhem till norr och hjälpa far att bygga stuga. Kanske blir en sväng och gratis-humpa nån festival och kolla så att du och Hempa sköter er. :wink: Kommer ni jobba ihop även denna sommar?

/HenrikH
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Användarvisningsbild
Jonas Hagelin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Jonas Hagelin »

För min del får det visa sig. Men är ju datasnubbe till vardags. Men sköter ljud-o-ljus-firman på fritiden.
Jag såg att Starlight sökte chafförer för i sommar så jag tog helt fräckt och mailade i veckan
som var. Har inte hört något än så vi får väl se.

Jag har ju BECE kort och kan skilja på en socapex och harting. Eller xlr och speakon...
Det får visa sig om Pelle är intresserad. Inte helt fel om man fick komma ut på vägarna och
åka några mil i nån juste gul lastbil.

Fast det är klart, man har ju inte hur mycket semester som helst att ta ut. Och så börjar
ju de vanliga bröllopsspelningarna rulla in så smått inför sommaren. Så man kanske inte
får så många lediga helger kvar...

Var för övrigt precis på ett dj-jobb ikväll. En 60årsfest med huvudpersonens hela släkt
och arbetskamrater. Därav den något sena postningen (03:08).

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Re: Sommarjobb!

Inlägg av ElectroAudioHB »

Ingo skrev:Ja, det är farligt nära en tidigare tråd, men jag undrar helt enkelt vad ni alla har för planer i sommar?
På sommarn skall man väl ha semester!? :wink:
Nåja, lite småjobb blir det väl ändå.Men i första hand semester.

Har också varit och jobbat ikväll, så det blev sent här med, 04:53.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag är öppen för förslag. CV finns på begäran. Jag kan dansa också.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Fram till mitten av juni så är det fullt ös med jobb.

Under högsommaren brukar det vara rätt lugnt sånär som på lite sommarklubbar där det hänger prylar och lite andra småhyror.
Det är då man målar om högtalarlådor, sätter igång med kabelprojekt och liknande.

I bästa fall så tillbringas en del tid på trevliga uteserveringar med dryck av malt & humle *solglasögon*


/ Hasse "lovar att bespara er synen av mig dansande"
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag hade tänkt fortsätta jobba på firman jag extraknäcker åt, blir väl en heldel lagerstök och en massa PA jobb (Hump/ljustekniker) Sen så börjar ju bröllopen ta fart och lite såna små disco jobb.

Kom att tänka på en sak, vi på forumet borde ha en typ bbq fest nångång. Jag menar vi har ju förutsättningarna för att få till en riktig jävla brakfest, liveband disco ja hela köret:P om alla bidrar skulle det kunna bli en sjuhelvettes festival:P Jag kan stå för potatisen!

(och så vaknade jag) :D :lol: :D :lol:

Hasse snacka med magnus så kan han nog fixa upp en film på dig när du svänger dina lurviga.

Tjo!

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Låter ju som en bra idé Gustaf... :D
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Gustaf(KMD) skrev:Hasse snacka med magnus så kan han nog fixa upp en film på dig när du svänger dina lurviga. Tjo!
För allas eran skull så hoppas jag att en sådan film inte existerar :shock:
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

cyberpunk skrev:
Gustaf(KMD) skrev:Hasse snacka med magnus så kan han nog fixa upp en film på dig när du svänger dina lurviga. Tjo!
För allas eran skull så hoppas jag att en sådan film inte existerar :shock:
Hasse ALLT finns på nätet, det vet du väl!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Slutar jobbet 28:e maj, lite skolavslutningsgig runt månadsskiftet, festival 5:e juni i Götet, knoppen tar studenten i skåne, SRF, Hultsfred (kanske som funktionär), en vecka oplanerat, Norah Jones på Hovet, teoriprov till MC-kortet och sedan 5:e juli lumpen.

Den där lediga juni jag planerat in där blir nog inte så ledig ändå :) De lediga dagarna blir det väl att jobba lite åt firman jag brukar jobba åt, och kanske något gig med dem i maj nu också.

Själv Ingo? *solglasögon*

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, det är ju lite drafting season just nu...

Jag hoppas få klart vad jag ska göra under de närmaste två veckorna. Men några festivaler åt den gula firman verkar det ju bli i alla fall. Sen har jag ett par turnéer som jag hoppas bli inblandad i som inte är klara än, så jag kan tyvärr inte säga så mycket.

Förutom det så ska jag sätta en 10 p tenta i arbetsrätt, en 5 p tenta i familjerätt och skriva en uppsats i rättsvetenskap på 4 p.

För övrigt är dans till för folk som inte har råd att hänga i baren. Jag dansar inte.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Ingo skrev:För övrigt är dans till för folk som inte har råd att hänga i baren. Jag dansar inte.
:lol:

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Ska bilda firma.
Ska skriva under kontrakt i Juni med en firma, där jag hyr med 40% rabatt och han hyr in mig när det behövs och jag honom när det behövs.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Nu börjar jag få lite ordning på min sommar. Jag verkar ha fastnat i festivalträsket för alltid. Hultsfred, Skellefteå, Sundsvall och Arvika är klara just nu. Och ja, det är en gul firma som levererar sakerna.

Tyvärr blev det inget av någon av de turnéer jag hade hoppats på för min del. Men det här blir säkert kul det här också! Är ni på någon av dessa festivaler så kom gärna förbi och hälsa! Det är alltid kul att ha ett ansikte på folk som man pratar med. På Hultsfred är jag på Atlantis, på de andra festivalerna vet jag inte vad scenerna heter ännu. Jag kommer att göra FOH.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag har lurat lite på att vara funktionär på Arvika.
"This is the updated input list"

Gäst

Inlägg av Gäst »

Då börjar det nog bli dags att anmäla sitt intresse tror jag...

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

jo. vore skönt om man kunde jobba nånstans inom ljudbiten men slippa humpa.
"This is the updated input list"

Gäst

Inlägg av Gäst »

Stage handsen "humpar" ju inte så mkt... eller vad man nu ska kalla det.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 54 och 0 gäster