Melodifestivalen

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

PeCol skrev:Hela arrangemanget dog när de satte in Grynet som programledare i andra chansen
Ja, vem fan kom på den brillianta idén att släppa in henne i en TV-studio till att börja med. Den personen borde terrorstämplas.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Ingo skrev:Du har ju skänkt lite pengar till välgörande ändamål i alla fall! :wink:
Telia? :roll:
cyberpunk skrev:Ja, vem fan kom på den brillianta idén att släppa in henne i en TV-studio till att börja med. Den personen borde terrorstämplas.
Sant, klarar inte av att se på henne, det kryper i hela kroppen.
dawen skrev: Ja, han borde fan ha råd med en klippning snart. Eller, alla hans pengar kanske går till att anlita Mikkey Dee.
Han har sagt att han inte ska klippa sig... därför att alla håller på att fråga honom hela tiden om när han ska göra det :D
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jonas: Det brukar jag säga till folk som frågar mig med, men inte har jag E-typeburr än inte. Men snart *solglasögon*
KISS. Keep It Simple Stupid.

Bangoo
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 04 dec 2003, 01:00
Ort: Malmö

Inlägg av Bangoo »

"Det är helt sjukt bra liksom"

Grynet är en j****t skön person men kan hålla med om att hon var lite för skön i söndags.

Men hon var iaf bättre än den gaml tråkiga Marklund, tvii.

Det märktes att proffsteamet inte var på plats då det redan från början märktes att micken glappade hos marklund och ibland zoomades studiomannen in, lite oproffsigt.

Dessutom zoomades räcken och väggar in vid vissa tillfällen, precis som om det var nybörjare som precis lärt sig att hantera en kamera.

Då var det ju iaf tur att SVT valde att inte låta artisterna uppträda för det hade blivit katastrof därinne på trappen som Alcazar gjorde med grillvagnen.

Håller med dig masen att After Dark hade en skön låt och bara för att de är transor och kanske skämmer ut Sverige sä betyder inte det att det kan gå dåligt för dem i Istanbul.

E-Type har ju helt klart ett av de bästa bidragen i festivalen, hans "Paradise" rullar redan på radion ....

Lena PH var ganska het även om hon är uppe i över 40 .....

Hennes låt kommer också att ta sig till toppen, aj det gör verkligen ont ..

/Bangoo

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Afterdarks låt var väl kanske inte så avancerad men visst den satte sig på hjärnan och hade trevlig melodi. Jag tyckerf mer att det skulle vara så jävla rätt att skicka ett par dragquens till istanbull och visa omvärlden att vi inte är så förbannat tråkiga som vi iof i många fall är. Sätta lite präktiga sthlm''s moderater med homofobi på plats ÅHH så kul!

Go AfterDark!

Bangoo
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 04 dec 2003, 01:00
Ort: Malmö

Inlägg av Bangoo »

Instämmer, har aldrig påstått att det är fel med att vara *** eller liknande.

/Bangoo

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Bangoo skrev:"Det är helt sjukt bra liksom"

Grynet är en j****t skön person men kan hålla med om att hon var lite för skön i söndags.
Skön? snarare irriterande brud, men hon va trevlig på Sthlm Pride i somras...

Bangoo skrev:Det märktes att proffsteamet inte var på plats då det redan från början märktes att micken glappade hos marklund och ibland zoomades studiomannen in, lite oproffsigt.

Dessutom zoomades räcken och väggar in vid vissa tillfällen, precis som om det var nybörjare som precis lärt sig att hantera en kamera.
Dom lär ju inte hunnit repa tillräckligt bara, så är det...

Bangoo skrev:Håller med dig masen att After Dark hade en skön låt och bara för att de är transor och kanske skämmer ut Sverige sä betyder inte det att det kan gå dåligt för dem i Istanbul.
Skämmer ut??? Tror jag knappast, och After Dark är som sagt ganska kända utomlands också. Hade vi skickat dom så hade vi visat omvärlden att vi vågar skicka iväg dragquens...

Bangoo skrev:Instämmer, har aldrig påstått att det är fel med att vara *** eller liknande.
Tur för dig det... :twisted:
//Magnus - Fegge & Mattes

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jävlar vad nära dom var att ta hem det, Afterdark asså. Kom väl trea nånting.

Annars om arrangemanget så var det bara en sak jag reagerade på och det var röken på Hansson, Carson och Malmqvist. Grymt irriretande ganska tjock rök som låg på vänstra sidan av scenen från publiken sett. Kändes som en hazer som hade buggat ur eller nått liknande, snyggt var det då inte.

Annars så tyckte jag det var en bra och snygg show, men kunde inte dom gula fixat en ny rigg till finalen? Kändes ju faktiskt lite tjatigt med exakt samma dekor som dom har kört under turnén. Menmen det var väl en ekonomisk fråga skulle jag kunna tänka mig.

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

Gustaf(KMD) skrev: Annars så tyckte jag det var en bra och snygg show, men kunde inte dom gula fixat en ny rigg till finalen? Kändes ju faktiskt lite tjatigt med exakt samma dekor som dom har kört under turnén. Menmen det var väl en ekonomisk fråga skulle jag kunna tänka mig.
Nån kvällstidning skrev att de hade planer för annan rigg men att globens flygpunkter ej klarade av den.

/HenrikH
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Runt halv tre-taget åkte jag med lastbil förbi Globen och tutade på StarLights trailer, vi var klara med rivandet före dem, fast vi slutade ett *solglasögon* :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Bangoo
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 04 dec 2003, 01:00
Ort: Malmö

Inlägg av Bangoo »

Hah, vadå tur fär dig det Queerdoo?

Det är ju bara det att vi hade skämt ut oss men låten är jäkligt bra likaså de gamla rävarna After Dark som är jäkligt bra på krog-shower och liknande.

Shirley kom två helt sanslöst kul för henne, tyckte för övrigt att hennes låt också var bra, sen gör det ju ingen skada att hon är snygg också :P

Vad tycker ni, var det rätt låt som vann?

Själv tycker jag att den fungerar och Lena PH är bättre än någonsin.

/Bangoo

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Bangoo skrev:Det är ju bara det att vi hade skämt ut oss men låten är jäkligt bra likaså de gamla rävarna After Dark som är jäkligt bra på krog-shower och liknande.
Skämt ut oss? På vilket sätt då egentligen? Kan ju säga att Pontare är mer skämmigare än vad After Dark är, å man ska ju inte tala om Brandsta City Släckers. det är det största skämtet som finns...

Fast det bästa skulle egentligen vara om hela melodifestivalen sändes i radio, då det egentligen är låten som tävlar, och inte uppträdandet...
//Magnus - Fegge & Mattes

hallon 75
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 12 dec 2003, 01:00
Ort: Mariestad

Inlägg av hallon 75 »

det sänds i radio..oxå...=)
fast jag håller med...
man borde rösta efter hur bra låten är...inte på hur artisterna ser ut eller hur dom rör sig på scen..

gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

Johan skrev:När man övergav det där med enbart jury för att bedöma vilken låt som ska gå vidare gick man ju på sätt och vis in på att bedömma låten. Juryn tittar på helheten och vill se en välordnad show medans svensson röstar oftast på det som är svängigt.
De bidrag som gått vidare i delfinalerna som jag har sett har haft 1 sak gemensamt, TUNGRÖK... eller hur PeCol :lol:
jag håller med dig i sak men jag tror du drar fel slutsats.. jurygrupperna har möjlighet att, eftersom dom har blivit tillsatta att välja just den bästa låten, göra detta. svensson däremot är mycket mer lättpåverkad av scenframträdandet, tidigare åsikter osv.

de sista svenson tänker på tror jag är låtskrivarna, trotts att det egentligen officiellt är deras tävling!

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Du glömde, hur kända de är just vid det tillfället! Jag tror inte att varken Sara Lövgren eller Sandra Dahlberg från Fame Factory hade gått vidare till finalen om de inte skulle vara så populära just nu!!! :roll:
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Och E-type vann på pyro? *solglasögon*
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 22 och 0 gäster