Sida 1 av 3

Postat: mån 03 okt 2005, 20:20
av Gustaf Tydén
Hm men nu Ingo tycker jag du är ute och cycklar. Den här tråden ligger under rubriken Off Topic. Med den rubriken tolkar jag det som att här diskuterar vi saker som inte hör hemma i de andra kategorierna. I den här kattegorien har det diskuterats allt från gps navigatorer, frukost ägg och nedläggningshotade fabriker som gör porslin. varav du har stått för två av dessa trådar, jag kan räkna upp hur många som helst!


Du vill rädda jobb i lidköping och ber folk på detta forum hjälpa till genom att skriva på en protestlista. Jag vill att bensinen ska bli billigare, för det drabbar faktiskt både mig som privatperson men även hela branchen då vi är extremt beroende av bilar av olika slag för att kunna utföra vårat arbete.


Så vad är problemet, egentligen? Tycker du inte att att du talar emot dig själv nu? Eller har reglerna ändrats under sommaren?

Bara undrar.

Postat: mån 03 okt 2005, 20:49
av Magnus Lindgren
Gustaf(KMD) skrev:Så vad är problemet, egentligen? Tycker du inte att att du talar emot dig själv nu? Eller har reglerna ändrats under sommaren?

Bara undrar.

Inga regler har ändrats så det är bara att diskutera på...

Här under offtopic får man diskutera precis vad som helst (nästan iaf...)

Postat: mån 03 okt 2005, 20:59
av Ian Delahorne
dawen skrev:Sänk priserna på kommunaltrafik och tågtrafik istället, samtidigt som man bygger ut kollektivtrafiken.
Häromkring är det rimligt billigt med kommunaltrafik, och tågtrafiken känns inte ovanligt dyr om man bokar en bit i förväg. Jag inser inte problemet (förutom att man måste bo i stockholm eller kanske göteborg för att ha fungerande lokaltrafik)

Postat: mån 03 okt 2005, 21:14
av Gäst
ian skrev:
dawen skrev:Sänk priserna på kommunaltrafik och tågtrafik istället, samtidigt som man bygger ut kollektivtrafiken.
Häromkring är det rimligt billigt med kommunaltrafik, och tågtrafiken känns inte ovanligt dyr om man bokar en bit i förväg. Jag inser inte problemet (förutom att man måste bo i stockholm eller kanske göteborg för att ha fungerande lokaltrafik)
Hade du bott på något annat ställe så hade du utan tvivel insett problemet.

Tycker inte heller att det är logiskt att det är billigare att flyga till London än att åka tåg till Stockholm.

Postat: mån 03 okt 2005, 21:16
av Ian Delahorne
Ja, jag har bott i en bonnhåla inte alls långt från din bonnhåla, så jag vet att det inte alltid stämmer att kollektivtrafik finns och funkar. Just nu är det dock skönt med extra bilskatt...eh, trängselavgift menar jag.

Postat: mån 03 okt 2005, 21:18
av Gäst
Gustaf(KMD) skrev:Hm men nu Ingo tycker jag du är ute och cycklar. Den här tråden ligger under rubriken Off Topic. Med den rubriken tolkar jag det som att här diskuterar vi saker som inte hör hemma i de andra kategorierna. I den här kattegorien har det diskuterats allt från gps navigatorer, frukost ägg och nedläggningshotade fabriker som gör porslin. varav du har stått för två av dessa trådar, jag kan räkna upp hur många som helst!


Du vill rädda jobb i lidköping och ber folk på detta forum hjälpa till genom att skriva på en protestlista. Jag vill att bensinen ska bli billigare, för det drabbar faktiskt både mig som privatperson men även hela branchen då vi är extremt beroende av bilar av olika slag för att kunna utföra vårat arbete.


Så vad är problemet, egentligen? Tycker du inte att att du talar emot dig själv nu? Eller har reglerna ändrats under sommaren?

Bara undrar.
Det får du gärna göra, undra alltså. Men i reglerna till forumet står: "Hur uppträder vi mot varandra?

... . Hets mot folkgrupp och politiska diskussioner lämnar vi utanför forumet. "

Skatter och kollektivtrafikfrågor är i högsta grad politik, men jag är inte moderator och du har ju redan fått chefens välsignelse.

Postat: mån 03 okt 2005, 21:20
av David Wennberg
:lol:

Postat: mån 03 okt 2005, 21:24
av Fredrik Sundström
Jag håller med Ingo om att det är politik. Jag har aldrig läst reglerna men om han säger att det står så så tror jag honom, och då har han ju rätt. Reglerna gäller väl hela forumet och då även "Off topic"?

Dessutom tycker jag själv att det är bra om folk börjar ställa bilarna och utnyttjar kollektivtrafiken eller rör på fläsket istället. Det är ett faktum att miljön blir sämre och sämre tack vare bilar. Dessutom är slitaget på vägarna stort, vilket medför att man måste asfaltera om. Snacka om att det går mycket olja där!

Dessutom.. Dildo!!!

:lol: 8O :twisted: :arrow: *afromannen*

Postat: mån 03 okt 2005, 21:44
av Nicklas Arlevall
Tycker nog att detta kan diskuteras på andra forum än detta.
Vore roligare med lite liv där det handlar om ljud o ljus....

Postat: mån 03 okt 2005, 22:39
av Carl Breander
Men det ar ju off topic sa :wink: Tycker i alla fall det kanns jobbigt med tullar.Har traffat pa nagra st i baltimore betala en dollar for att fa aka vidare.

Postat: mån 03 okt 2005, 22:48
av Janne
Åhejåhå, så t.ex prisdumpning, utbildning, olovlig körning, ljudvolymnivå, osidosättande av upphandlingar, säkerhetsföreskrifter och svartjobb är inte politik då???

Väx upp. Låt grabben diskutera bensinskatt eller låt bli att svara på hans inlägg.
Bevisligen var detta en fråga folk vill diskutera. Vissa andra branschrelaterade frågor kommer det knappt några svar alls på!!

Sänk priserna på tågfrakt. Höj skatten på fullständigt onödiga och farliga stadsjeepar. Sänk skatten på miljöbilar, det sätter press på olje och bilindustrin som skiter i vår framtid. Sänk ljudet och spar in öronproppar och framtida läkarbesök.

Postat: mån 03 okt 2005, 22:51
av David Wennberg
Janne: Jag håller med dig i stort.

Kanske behövs det ett förtydligande i stil med "Partipolitisk diskussion är ej tillåten"?

Postat: mån 03 okt 2005, 23:05
av Janne
Dawen, "Partipolitisk diskussion är ej tillåten"...
Ja...den devisen levde Stalin, Mao, Hitler, Franko m.fl. också efter.

Var går gränsen?

Jag tycker vi har för lite politiska diskussioner, dom ska man aldrig vara rädd för. Som sagt...inga svar = ingen diskussion.

Rösta vänster för mer kultur!

Postat: mån 03 okt 2005, 23:10
av Nicklas Arlevall
För f-n ibland får du ge dig Janne....

Postat: mån 03 okt 2005, 23:17
av Janne
:) börjar bli lång lina...

Rösta höger för sänkta arbetsgivaravgifter!

Postat: mån 03 okt 2005, 23:21
av David Wennberg
Janne skrev:Dawen, "Partipolitisk diskussion är ej tillåten"...
Ja...den devisen levde Stalin, Mao, Hitler, Franko m.fl. också efter.

Var går gränsen?
Ska jag tolka detta som att du jämför mig med dessa diktatorer?

Isf misstänker jag att den där gränsen inte är en linje längre, utan en prick på horisonten för dig Janne.

Postat: mån 03 okt 2005, 23:27
av Janne
Nej jisses, så ska du inte tolka det, jag förstod vad du menade.

Vill med det påvisa att man ska aldrig någonsin förbjuda politiska diskussioner. Leder aldrig till ngt gott.
Diskutera politik istället! Det är vår vardag.

Och som sagt, inga svar på linan, ingen lina...

Postat: mån 03 okt 2005, 23:53
av David Wennberg
Visst är politik vår vardag, givetvis. Samtidigt är vår vardag ljud- och ljusteknik! När jag är intresserad av att diskutera politik, då surfar jag till ett annat forum. När jag är intresserad av att diskutera ljudprylar, då surfar jag hit! Så enkelt är det. På samma sätt som att speakonkablarna inte åker i case som innehåller vifthuvuden! :)

P.S. Hur skriver man case i plural? En case flera cases? Casear? Casar? :roll: D.S.

Postat: tis 04 okt 2005, 06:44
av Emil Brolin
Men söte Jesus.. (Hoppsan.. Nu blev det en religiös debatt..).. Det är ganska intressant att kungarna av onödiga inlägg opponerar sig så hårt i denna fråga. Det här är fan så mycket mer relevant för vår bransch än mycket annat.

Postat: tis 04 okt 2005, 07:07
av Fredrik Sundström
Janne skrev:Dawen, "Partipolitisk diskussion är ej tillåten"...
Ja...den devisen levde Stalin, Mao, Hitler, Franko m.fl. också efter.

Var går gränsen?

Jag tycker vi har för lite politiska diskussioner, dom ska man aldrig vara rädd för. Som sagt...inga svar = ingen diskussion.

Rösta vänster för mer kultur!
Är du en knasboll, Janne? :roll: