Newbee skrev:För att detta forum ska kunna växa och locka till sig fler av de som hållt på lite längre, så får vi nog försöka lägga av med en del barnsligheter.
Istället försöka dela med oss av våra erfarenheter inom våra olika "specialiteter".
Visst har du rätt i vad du skrev Nicklas. Jag har tagit till mig av detta också, och efter att ha gjort det så skrev jag dessutom ett inlägg som handlade om vad jag tyckte att vi forumbesökare skulle tänka på när vi skrev på forumet. Det verkade dock inte uppmärksammas speciellt mycket då, men de inlägg jag läst som är av senare datum verkar innehållsmässigt åtminstone vara av bättre karaktär.
Däremot finns det en aspekt som sällan diskuteras på det här forumet, nämligen att otroligt mycket i den här branschen handlar om annat än teknik. Det finns psykologiska aspekter åt massvis med håll, och det finns framför allt en aspekt som handlar om att man måste ha kul! När klockan är fyra på natten och man inser att man är tvungen att packa om sin trailer eftersom allting inte får plats, då är man tvungen att bita ihop. Det fungerar inte att säga åt personen som packat att han gjort fel, man får helt enkelt se glad ut och göra jobbet, för gör man inte det utan börjar diskutera hur man skulle packat, då tar det mer tid. Mer tid innebär mindre pengar, dessutom är det förbannat mycket tråkigare. Det behövs helt enkelt mer 'kom, det blir kul!' tror på det här forumet men även ute på jobb.
Det är iaf min högst personliga åsikt. Sedan mitt senaste besök har bl.a. Fredrik och Morgan anslutit forumet, kul att se att fler duktiga ljustekniker har hittat hit! Jag hoppas att fler ljudtekniker som har mycket teori att lära ut hittar hit, exempelvis Thomas Malbeck tror jag skulle vara en stor resurs!
/D
KISS. Keep It Simple Stupid.