Debatt ang politik och forumet

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Micke K
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 21 nov 2005, 18:00

Inlägg av Micke K »

Ingo skrev: Mitt lilla försök att rädda Rörstrand (som för övrigt misslyckades...) var oavsett vad alla andra skriver här på forumet helt opolitiskt, min kamrat som drog igång namninsamlingen är nog den mest opolitiska människa man kan tänka sig och han ville bara göra något för att försöka få ledningen för företaget att se hela bilden.
Är jag? jag trodde jag hade massor av politiska synpunkter!

"The Bowling Master!"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Newbee skrev:För att detta forum ska kunna växa och locka till sig fler av de som hållt på lite längre, så får vi nog försöka lägga av med en del barnsligheter.
Istället försöka dela med oss av våra erfarenheter inom våra olika "specialiteter".
Visst har du rätt i vad du skrev Nicklas. Jag har tagit till mig av detta också, och efter att ha gjort det så skrev jag dessutom ett inlägg som handlade om vad jag tyckte att vi forumbesökare skulle tänka på när vi skrev på forumet. Det verkade dock inte uppmärksammas speciellt mycket då, men de inlägg jag läst som är av senare datum verkar innehållsmässigt åtminstone vara av bättre karaktär.

Däremot finns det en aspekt som sällan diskuteras på det här forumet, nämligen att otroligt mycket i den här branschen handlar om annat än teknik. Det finns psykologiska aspekter åt massvis med håll, och det finns framför allt en aspekt som handlar om att man måste ha kul! När klockan är fyra på natten och man inser att man är tvungen att packa om sin trailer eftersom allting inte får plats, då är man tvungen att bita ihop. Det fungerar inte att säga åt personen som packat att han gjort fel, man får helt enkelt se glad ut och göra jobbet, för gör man inte det utan börjar diskutera hur man skulle packat, då tar det mer tid. Mer tid innebär mindre pengar, dessutom är det förbannat mycket tråkigare. Det behövs helt enkelt mer 'kom, det blir kul!' tror på det här forumet men även ute på jobb.

Det är iaf min högst personliga åsikt. Sedan mitt senaste besök har bl.a. Fredrik och Morgan anslutit forumet, kul att se att fler duktiga ljustekniker har hittat hit! Jag hoppas att fler ljudtekniker som har mycket teori att lära ut hittar hit, exempelvis Thomas Malbeck tror jag skulle vara en stor resurs!

/D
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Henrik Öberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 177
Blev medlem: fre 03 jun 2005, 01:00
Presentation: Vi syns nästa gång! Nästa gång, då syns vi! Har vi inte setts nästa gång så får vi synas tidigare!
Ort: http://www.kulturforbundet.se
Kontakt:

Inlägg av Henrik Öberg »

Jag tycker att skatten är för dyr!
Dessutom nu när dieseln där dyrare än bensinen! FY FAN!

Jag pendlar ofta i månader till jobb på teatrar osv. det är för mig HELT OTÄNKBART att ta tåget, för det är billigare att HYRA EN BIL! detta är för mig helt obegripligt!

När kommer lille Göran att fatta att om han vill att sveriger hjul ska rulla måste det till en OTROLIG omorganisation av alla transprotmedel och skatter däromkring.

ps. tack för en bra tråd, och stå på er för era egna åsikter!

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

dawen skrev:
Newbee skrev:För att detta forum ska kunna växa och locka till sig fler av de som hållt på lite längre, så får vi nog försöka lägga av med en del barnsligheter.
Istället försöka dela med oss av våra erfarenheter inom våra olika "specialiteter".
Visst har du rätt i vad du skrev Nicklas. Jag har tagit till mig av detta också, och efter att ha gjort det så skrev jag dessutom ett inlägg som handlade om vad jag tyckte att vi forumbesökare skulle tänka på när vi skrev på forumet. Det verkade dock inte uppmärksammas speciellt mycket då, men de inlägg jag läst som är av senare datum verkar innehållsmässigt åtminstone vara av bättre karaktär.

Däremot finns det en aspekt som sällan diskuteras på det här forumet, nämligen att otroligt mycket i den här branschen handlar om annat än teknik. Det finns psykologiska aspekter åt massvis med håll, och det finns framför allt en aspekt som handlar om att man måste ha kul! När klockan är fyra på natten och man inser att man är tvungen att packa om sin trailer eftersom allting inte får plats, då är man tvungen att bita ihop. Det fungerar inte att säga åt personen som packat att han gjort fel, man får helt enkelt se glad ut och göra jobbet, för gör man inte det utan börjar diskutera hur man skulle packat, då tar det mer tid. Mer tid innebär mindre pengar, dessutom är det förbannat mycket tråkigare. Det behövs helt enkelt mer 'kom, det blir kul!' tror på det här forumet men även ute på jobb.

Det är iaf min högst personliga åsikt. Sedan mitt senaste besök har bl.a. Fredrik och Morgan anslutit forumet, kul att se att fler duktiga ljustekniker har hittat hit! Jag hoppas att fler ljudtekniker som har mycket teori att lära ut hittar hit, exempelvis Thomas Malbeck tror jag skulle vara en stor resurs!

/D
Välkommen tillbaka!

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Jag delade tråden pga av det svängde av och blev en ny diskussion. Två ämnen som tål drivas vidare om än i städad form...

Har du några funderingar om varför är du välkommen att skicka ett PM.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster