Går ej att vrida ner fx send/return | 01v96
- Anton Gildebrand
- PAR-64

- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Går ej att vrida ner fx send/return | 01v96
En kompis kompis (läs, mig som inte vill erkänna att jag pillar på ljudgrejjer) har ett problem med effekterna i 01V96. Oavsett om jag drar ner send och return till och från effekterna till botten, så ligger effekten kvar lite svagt, och försvinner bara om man mutar. Jag vet inte vad detta kan bero på, men ni kanske vet?
Flest inlägg när den dör vinner!
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Re: Går ej att vrida ner fx send/return | 01v96
Är det lite stark signal så släpper volymkontroller fördetmesta igenom lite. Jag mutar alltid då e man på den säkra sidan att inget kommer igenom. Vad det gör det beror helt och hållet på konstruktionen i bordet. En pott eller regel går oftast inte alltid exakt till botten läget och det e då som det släpper igenom. Men mute knappen finns det bara två lägen om det inte e fel på knappen. På eller av.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Anton Gildebrand
- PAR-64

- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Jag vill ju inte att det ska skickas ljud från endel kanaler till effekten, och då trodde jag det räckte att man drog ner regeln för kanalen (för Aux5), och så skickas inte något av det till effekten. Men hur ska man då få bort oönskade effekter från kanalen? Det går väl inte att muta bara Aux5 för den kanalen utan att muta hela kanalen?
Flest inlägg när den dör vinner!
- Krister Uddén
- PAR-36

- Presentation: Numera anställd. teknisk samordnare dans/teater
Frilansar som tekniker på lediga stunder. - Ort: Mellerud
Hmm Låter som en teori som kan stämma,Marcus Sandberg skrev:Är det lite stark signal så släpper volymkontroller fördetmesta igenom lite. Jag mutar alltid då e man på den säkra sidan att inget kommer igenom. Vad det gör det beror helt och hållet på konstruktionen i bordet. En pott eller regel går oftast inte alltid exakt till botten läget och det e då som det släpper igenom. Men mute knappen finns det bara två lägen om det inte e fel på knappen. På eller av.
Men då kommer min fundering:
Är reglarna kallibrerade rätt?
För annars så kan det blir en hel del konstigheter...