Sida 1 av 1

förförstärkare 2 kanaler

Postat: lör 05 dec 2009, 16:39
av Niklas Elste
När det kommer till förförstärkare till inspelning av sång
Vad bör den ha:
Gain
limiter
comp
eq
de-esser

Vad får man i de olika pris klasserna

och vad tycker ni att jag bör välja

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: lör 05 dec 2009, 17:16
av Per Johanson
Är det en preamp du menar?

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: lör 05 dec 2009, 20:48
av Niklas Elste
jap om man vill ta det på engelska så ja

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: lör 05 dec 2009, 21:01
av Per Johanson
Om du vill ha det så så heter det mikrofonförstärkare på svenska.

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: lör 05 dec 2009, 21:20
av Niklas Elste
ok låt os kalla det en mikrofonförstärkare nu då

är det nån som har nån information i ämnet jag frågar?

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: lör 05 dec 2009, 22:27
av Marcus Sandberg
I vilken prisklass har du tänkt?

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: lör 05 dec 2009, 22:38
av Bengt Norling
Jag har en Focusright isa 430 jag kan släppa.
pris? diskuterbart.

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: sön 06 dec 2009, 09:04
av Per Johanson
Köp den Niklas! En bra burk om du får den för rätt peng. Deras billigare serier ska man nog hoppa över tycker jag.

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: sön 06 dec 2009, 09:16
av Martin Cargerman
va? säljer inte gitarr doktorn sånt trodde jag att dom gjorde. :? :?

eftersom dom gör reklam annars för att dom har allt :?:

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: sön 06 dec 2009, 19:23
av Niklas Elste
vi säljer det mesta, men det här är till mig privat och jag hoppas på att kunna hitta nå riktigt bra grejer billigt då inspelning inte är min huvud syssla och när jag bara vill spela in ett par kanaler så känns det överdrivet att släpa med hela mixer bordet

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: tis 29 dec 2009, 23:18
av Anders Wernersson
Jag har 2st Focusrite ISA430 MKII till salu.

Anders

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: ons 30 dec 2009, 00:22
av Niklas Elste
Anders Wernersson skrev:Jag har 2st Focusrite ISA430 MKII till salu.

Anders
Har jag råd?

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: ons 30 dec 2009, 10:40
av Anders Wernersson
Jag kan ju inte svara för din ekonomi men ring mig så kan vi diskutera.
Det är en fantastiskt bra produkt, jag använder den i stort sett på alla jobb jag gör.
Har totalt 4st men tänkt sälja 2st av dom.

Anders
0706968484

Re: förförstärkare 2 kanaler

Postat: ons 30 dec 2009, 19:46
av Anton Stjärnbrandt
varför inte köpa en focusrite saffire eller nåt liknande? och göra all bearbetning "in the box".